Privat IVF forsøg mens man venter på offentlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2021

Anonym trådstarter

Et spørgsmål til alle jer i fertilitetsbehandling - for jeg vil IKKE lave nogle dumme fejl her

Jeg er på venteliste til IVF i det offentlige og kan se frem til 5 måneder plus yderligere ventetid grundet strejken. Det er altså lang tid når ens ur tikker  og jeg er så bange for at det bliver for sent.

Jeg har sparet nogle penge op, og vil gerne bruge dem på et IVF forsøg på en privat klinik, mens jeg venter på behandling i det offentlige.

Men kan det få nogen betydning for mine rettigheder? Mister jeg et “gratis” forsøg hvis jeg køber et, eller kan jeg risikere at min ret til behandling helt frafalder?

Kan ikke finde nogen regler om det på nettet men forhåbentlig er der nogen herinde der ved det….

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2021

Crochet

Jeg kontaktede min fertilitetsklinik (Køge) med henblik på at tage et inseminationsforsøg i det private her mens der var ferie, og de sagde, at det ikke havde nogen indflydelse på mit forløb hos dem, og at jeg ikke kom bag i køen eller noget

Ved man noget om, hvor langt strejken varer, og hvordan den kommer til at påvirke? Jeg venter nemlig også selv utålmodigt på at komme igang!!! 

Anmeld Citér

28. juli 2021

Anonym trådstarter

Crochet skriver:

Jeg kontaktede min fertilitetsklinik (Køge) med henblik på at tage et inseminationsforsøg i det private her mens der var ferie, og de sagde, at det ikke havde nogen indflydelse på mit forløb hos dem, og at jeg ikke kom bag i køen eller noget

Ved man noget om, hvor langt strejken varer, og hvordan den kommer til at påvirke? Jeg venter nemlig også selv utålmodigt på at komme igang!!! 

Man kan helt sikkert med insemination, er dog ikke sikker på IVF men jeg checker med klinikken. Ellers tror jeg også, jeg tager IUI. Det er bare hårdt at sætte projektet helt i stå så længe.

Nej jeg ved ikke hvor lang tid det varer, sandsynligvis 1-2 måneder, men det er jo lang tid når man i forvejen skal vente minimum 5. Plus der kommer kun flere nye til hele tiden, oveni alle de stakler der allerede er i gang…

Anmeld Citér

28. juli 2021

Lotuus5

Profilbillede for Lotuus5

Vi havde kontakt med en privat klinik imens vi ventede på at komme til på sygehuset i Skive

Vi blev henvist lige da første lockdown kom, så der var også lang ventetid 

Vi endte med en succesfuld IUI behandling i det offentlige Det havde ikke indflydelse på at vi kunne få færre forsøg hos dem...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.