Erfaringer med akupunktur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.453 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Hej søde kvinder 

Er der nogen der har erfaringer med akupunktur og fertilitet/cyklus? Eventuelt kender et godt sted i Københavnsområdet? 
Jeg har læst mig til, at akupunktur kan hjælpe kroppen i balance og fremme fertilitet.

Efter MA har mine cykliske symptomer har ændret sig. Kvalme og smerter flere dage før mens. Det havde jeg aldrig før. Længden på cyklus er den samme men tænkte det måske kunne være en ide at arbejde på bedre balance

Kom meget gerne med jeres erfaringer! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2021

Anonym

Sommersol2021 skriver:

Hej søde kvinder 

Er der nogen der har erfaringer med akupunktur og fertilitet/cyklus? Eventuelt kender et godt sted i Københavnsområdet? 
Jeg har læst mig til, at akupunktur kan hjælpe kroppen i balance og fremme fertilitet.

Efter MA har mine cykliske symptomer har ændret sig. Kvalme og smerter flere dage før mens. Det havde jeg aldrig før. Længden på cyklus er den samme men tænkte det måske kunne være en ide at arbejde på bedre balance

Kom meget gerne med jeres erfaringer! 

Jeg har ikke personlig erfaring med akupunktur i forbindelse med fertilitet. Kun i forbindelse med fødsel og skulder skader og ingen af delene hjalp eller gjorde nogen forskel. 

Har en veninde der der har prøvet akupunktur i for indlede med fertilitetsbehandlinger. Men uden positive resultater. 

Anmeld Citér

28. juli 2021

Sommersol2021

Hmm okay, sørens. Tak for svar 

Andre der har erfaringer? 

Anmeld Citér

28. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg prøvede akupunktur da vi havde prøvet tæt på to år på at få nr to. Havde været igennem 7 iui med en enkelt sa, og vi skulle derfor igang med ivf, som jo så var selv selvbetalt. Så jeg kunne lige så godt give det en chance, havde alt at vinde. 

Jeg startede med første behandling efter mens var stoppet. På vej hjem kom der en skyller af blod ud, som om der var noget der skulle renses ud. Jeg fik næste behandling nogle dage efter, og igen blødte jeg pludselig. Efter æl pletblødte jeg frem til forventet mens. Jeg var i tvivl om min mens egentlig var startet, så jeg kunne ringe til klinikken og starte op. Men helt overraskende tog jeg en positiv test som bare blev mere positiv de næste dage. Det blødte dog stadig og det tog til, hvor testen så også blev mere utydelig og så negativ. 

Jeg tænkte at det måske kunne tyde på noget. Trods alt en positiv test, som jeg ikke havde opnået på egen hånd siden vores store dreng blev lavet. Så jeg valgte at prøve en måned mere med akupunktur inden ivf. Dog uden resultat, men fortsat meget pletblødning på underlige tidspunkter. 

Herefter prøvede jeg akupunltur sammen med ivf. Fik 20 æg ud, men ingen udviklede sig rigtigt, så ingen blev sat op.

Droppede det og i næste cyklus blev det lavet om til icsi, da de kunne de at mine æg blev befrugtet at to sædceller og derfor havde en ekstra kerne og derfor ikke var levedygtige. Her fik jeg 18 æg ud, og fik 4 flotte blastocyster, den ene blev min søn.

Så selv om jeg var uforklarlig infertil, viste det sig alligevel at der var en fejl, som alupunktur alligevel ikke kunne gøre noget ved. Men altså, jeg følte da helt sikket at det 'rykkede' ved et eller andet

Anmeld Citér

29. juli 2021

Abracadabra

Teorien bag akupunktur handler om magiske energibaner rundt i kroppen. Seriøst: tankegangen baserer sig på magi. 

Du kan ligeså godt bede din præst gå i forbøn for dig, eller bede din lokale heks danse i måneskinnet. Det er lige så effektivt. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Sommersol2021

Lillehjerte skriver:

Jeg prøvede akupunktur da vi havde prøvet tæt på to år på at få nr to. Havde været igennem 7 iui med en enkelt sa, og vi skulle derfor igang med ivf, som jo så var selv selvbetalt. Så jeg kunne lige så godt give det en chance, havde alt at vinde. 

Jeg startede med første behandling efter mens var stoppet. På vej hjem kom der en skyller af blod ud, som om der var noget der skulle renses ud. Jeg fik næste behandling nogle dage efter, og igen blødte jeg pludselig. Efter æl pletblødte jeg frem til forventet mens. Jeg var i tvivl om min mens egentlig var startet, så jeg kunne ringe til klinikken og starte op. Men helt overraskende tog jeg en positiv test som bare blev mere positiv de næste dage. Det blødte dog stadig og det tog til, hvor testen så også blev mere utydelig og så negativ. 

Jeg tænkte at det måske kunne tyde på noget. Trods alt en positiv test, som jeg ikke havde opnået på egen hånd siden vores store dreng blev lavet. Så jeg valgte at prøve en måned mere med akupunktur inden ivf. Dog uden resultat, men fortsat meget pletblødning på underlige tidspunkter. 

Herefter prøvede jeg akupunltur sammen med ivf. Fik 20 æg ud, men ingen udviklede sig rigtigt, så ingen blev sat op.

Droppede det og i næste cyklus blev det lavet om til icsi, da de kunne de at mine æg blev befrugtet at to sædceller og derfor havde en ekstra kerne og derfor ikke var levedygtige. Her fik jeg 18 æg ud, og fik 4 flotte blastocyster, den ene blev min søn.

Så selv om jeg var uforklarlig infertil, viste det sig alligevel at der var en fejl, som alupunktur alligevel ikke kunne gøre noget ved. Men altså, jeg følte da helt sikket at det 'rykkede' ved et eller andet

Tak for din fortælling Lillehjerte. Dejligt det lykkedes med en søn i sidste ende, det lyder som lyder som lidt af en rejse i var på for at nå der til. 

Jeg tror jeg prøver akupunkturen, det kan vel ikke skade ☺️ Vi har “kun” prøvet 5 gange siden MA (der blev lavet i 1. forsøg) så det er vel ikke så mærkeligt den ikke har været der for os endnu statistisk set. Men med de mærkelige mens symptomer tænker jeg, det er værd at prøve at rette lidt på balancen. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Sommersol2021

Abracadabra skriver:

Teorien bag akupunktur handler om magiske energibaner rundt i kroppen. Seriøst: tankegangen baserer sig på magi. 

Du kan ligeså godt bede din præst gå i forbøn for dig, eller bede din lokale heks danse i måneskinnet. Det er lige så effektivt. 

Hmm tjo men ud fra research kan jeg også se autoriserede lægefaglige, der mener det kan have en positiv effekt. Men jeg er med på det ikke er særligt overbevisende dokumenteret. 

Det må blive en oplevelse og så sker der det der sker. Forventer ikke det magisk gør mig gravid. Men ville være dejligt at slippe for de heftige symptomer

Anmeld Citér

29. juli 2021

DagGry

Profilbillede for DagGry

Jeg har ingen erfaring med akupunktur, men jeg har fire veninder, som havde svært ved at blive gravide, men som så prøvede zoneterapi. De blev alle gravide cyklussen efter. 

Anmeld Citér

29. juli 2021

Sommersol2021

DagGry skriver:

Jeg har ingen erfaring med akupunktur, men jeg har fire veninder, som havde svært ved at blive gravide, men som så prøvede zoneterapi. De blev alle gravide cyklussen efter. 

Fire, det var alligevel et par stykker

Anmeld Citér

29. juli 2021

DagGry

Profilbillede for DagGry

Ja, to tætte veninder og to mere perifere bekendte, men de har alle gået ved den samme zoneterapeut. To af dem havde mistet, hvilket terapeuten mente var årsag til, at de havde "grus" i maskinen (noget i livmoderen, der blokerede for en kommende graviditet). 

De to andre skyldtes ubalancer, sagde hun. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.