Jeg prøvede akupunktur da vi havde prøvet tæt på to år på at få nr to. Havde været igennem 7 iui med en enkelt sa, og vi skulle derfor igang med ivf, som jo så var selv selvbetalt. Så jeg kunne lige så godt give det en chance, havde alt at vinde.
Jeg startede med første behandling efter mens var stoppet. På vej hjem kom der en skyller af blod ud, som om der var noget der skulle renses ud. Jeg fik næste behandling nogle dage efter, og igen blødte jeg pludselig. Efter æl pletblødte jeg frem til forventet mens. Jeg var i tvivl om min mens egentlig var startet, så jeg kunne ringe til klinikken og starte op. Men helt overraskende tog jeg en positiv test som bare blev mere positiv de næste dage. Det blødte dog stadig og det tog til, hvor testen så også blev mere utydelig og så negativ.
Jeg tænkte at det måske kunne tyde på noget. Trods alt en positiv test, som jeg ikke havde opnået på egen hånd siden vores store dreng blev lavet. Så jeg valgte at prøve en måned mere med akupunktur inden ivf. Dog uden resultat, men fortsat meget pletblødning på underlige tidspunkter.
Herefter prøvede jeg akupunltur sammen med ivf. Fik 20 æg ud, men ingen udviklede sig rigtigt, så ingen blev sat op.
Droppede det og i næste cyklus blev det lavet om til icsi, da de kunne de at mine æg blev befrugtet at to sædceller og derfor havde en ekstra kerne og derfor ikke var levedygtige. Her fik jeg 18 æg ud, og fik 4 flotte blastocyster, den ene blev min søn.
Så selv om jeg var uforklarlig infertil, viste det sig alligevel at der var en fejl, som alupunktur alligevel ikke kunne gøre noget ved. Men altså, jeg følte da helt sikket at det 'rykkede' ved et eller andet
Anmeld
Citér