Fortælle faren nyheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
9 svar
22 synes godt om
28. juli 2021

Charl90

Jeg tog en positiv Clearblue test her til morgen 3+5

Er der nogen der har gode forslag til hvordan I har fortalt det til faren? Jeg overvejer også lidt at vente med at fortælle det til om nogle uger og måske overraske med en tryghedsscanning? Men er det tarveligt?

Det er 5. gang jeg har en positiv test og vi har ét barn, så vi ved begge at der ikke er nogen garanti. Han har ingen tidsfornemmelse ift cyklus og spørger ikke. Han tænker at jeg siger det hvis der er noget.

Jeg har en god fornemmelse denne gang. Jeg har lige haft en SA inden. Det havde jeg også med min søn i 2018.

Gode forslag til hvordan og hvornår man siger det modtages gerne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2021

Babilooo

Tillykke
Det er lige så meget hans barn som dit, då jeg synes bestemt ikke, du skal vente uger med at fortælle det. 
Hvad ville du gøre hvis du aborterer? Ikke fortælle ham at du har været gravid..?? Eller “Jeg har været gravid de sidste 5 uger ... men det bliver ikke til noget desværrre” ... ej.

Uanset hvad har du jo brug for hans støtte.

Anmeld Citér

28. juli 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

stort tillykke med graviditet.

og Er helt enig med ovenstående. Det er ligeså meget hans barn som det er dit. Fortælle samme dag ellers er det tarveligt. Og tænk hvis der sker noget. 

Anmeld Citér

28. juli 2021

Ananas

Tillykke

Jeg så en anden skrive herinde at hun gav ham bogen "du skal være far og du har 40 uger til at fatte det", det synes jeg lød helt genialt, så det har jeg også tænkt mig at gøre. Det er hans første.

Det eller at han får lov til at aflæse en frisk test der udvikler sig. Det har han været med til før, men de har alle været negative. Den oplevelse synes jeg også han skal have, så jeg er lidt splittet

Anmeld Citér

28. juli 2021

Charl90

Vi skal på udflugt i dag, så fortæller jeg det når vi når vores destination med flot udsigt.

Når man har sagt det så mange gange, så er det bare en lidt mere fesen reaktion man får. Så det ville også have været rart at være forbi noget af den usikre periode. En evt abort senere er ikke noget jeg ville gå ned over. Det har jeg prøvet før.

Men uanset kan jeg nok alligevel ikke lade være med at sige det. Tak for inputs. Jeres svar var som forventet

Anmeld Citér

28. juli 2021

Morpåudebane

Charl90 skriver:

Jeg tog en positiv Clearblue test her til morgen 3+5

Er der nogen der har gode forslag til hvordan I har fortalt det til faren? Jeg overvejer også lidt at vente med at fortælle det til om nogle uger og måske overraske med en tryghedsscanning? Men er det tarveligt?

Det er 5. gang jeg har en positiv test og vi har ét barn, så vi ved begge at der ikke er nogen garanti. Han har ingen tidsfornemmelse ift cyklus og spørger ikke. Han tænker at jeg siger det hvis der er noget.

Jeg har en god fornemmelse denne gang. Jeg har lige haft en SA inden. Det havde jeg også med min søn i 2018.

Gode forslag til hvordan og hvornår man siger det modtages gerne

Kæmpe tillykke  jeg ville personligt ikke vente, ved at min mand ville blive ked af det hvis jeg holdt det hemmeligt. Jeg har fortalt det samme dag, alle tre gange. De to gange hvor den hang ved bestilte vi sammen en TS og tog afsted og så hjerteblink 

Anmeld Citér

28. juli 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Du kan evt. pakke en sut ind ?

Anmeld Citér

28. juli 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Ananas skriver:

Tillykke

Jeg så en anden skrive herinde at hun gav ham bogen "du skal være far og du har 40 uger til at fatte det", det synes jeg lød helt genialt, så det har jeg også tænkt mig at gøre. Det er hans første.

Det eller at han får lov til at aflæse en frisk test der udvikler sig. Det har han været med til før, men de har alle været negative. Den oplevelse synes jeg også han skal have, så jeg er lidt splittet

Er det ikke lidt fjollet at give sådan en bog til en mand der allerede har et barn? Altså jeg mener bare og tænker er det ikke sådan en bog man giver til en mand der skal være far for allerførste gang? Og ikke en mand der har 1-2-3-4 osv antal børn?! 

Anmeld Citér

28. juli 2021

Charl90

Tak for forslag. Jeg fortalte min mand det da vi stod på toppen af Skovtårnet Han blev glad og overrasket så håber vi den holder ved denne gang Termin til april passer os rigtig godt

Anmeld Citér

28. juli 2021

Winni1986

Tillykke med den positive test!

Jeg fortalte faderen den gode nyhed ved at pakke den positive test ind som en flot gave.

Jeg fandt ud af at vi var gravide omkring uge 7 og han fik det at vide så snart at jeg vidste det - jeg ville ikke kunne holde på så dejlig en nyhed

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.