Burde man tælle fra ÆL?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

245 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at man bliver påvirket af, at man altid er 2 + 0 ved ÆL, når man fx vælger at teste. For 3 + x lyder bare af “meget”, selvom man knap har haft tid til at blive gravid. 

Tror I, der er lidt en “gul pris”-effekt, som gør folk endnu mere utålmodige?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2021

Charl90

Ja jeg tænker helt sikkert at det er en stor årsag til testmonstrene findes

Men hvis man kan slå koldt vand i blodet så er fastlæggelses  af ÆL jo god til at hjælpe en med at ramme det rigtige tidspunkt.

Jeg har i hvert fald haft succes med det. Jeg er længe om at blive gravid og de have det er lykkedes er når jeg har brugt ÆL tests. Men hvis du lige et startet med at prøve og forventer at det for jeg lidt, så vent et par måneder og lad være med at tænke/stresse over det. Test hvis mens udebliver

Anmeld Citér

28. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg blev ret hurtig gravid - og testede først, da jeg havde haft “mens-smerter” i næsten en uge, hvor den sjovt nok ikke kom

Så jeg er bagefter blevet overrasket over, hvor mange der tester 14 dage i træk og flere gange om dagen. Jeg tror, jeg ville dø af stress. Selvom det jo kommer af et stort ønske

Anmeld Citér

28. juli 2021

Altea

Men reelt er der jo omkring 95% der kan teste positivt 10 dage efter ægløsning, som du ganske rigtigt skriver er 2+0.

Jeg har heller aldrig oplevet at teste positivt senere end 3+4/3+5 og tror jeg har fået konstateret graviditet omkring 10 x i min behandlingstid. Ofte har den været positiv 3+3 uden tvivl. Så det er jo ikke helt gak gak
Mange som tester meget sent positiv eller meget tidligt, har ofte ikke helt styr på æl, og tager udgangspunkt i første cyklusdag i stedet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.