Forsøger på baby nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
7 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2021

Mathilde A

Hej alle sammen, jeg er ny her inde, og står i en situation jeg godt kunne tænke mig at høre andres erfaring i. Håber i vil sparre med mig ��

Manden og jeg prøver at blive gravide igen. 
jeg har siden jeg stoppede amning fået min mens en gang, hvilket jeg var lykkelig over, for så kunne vi begynde at prøve igen! 

Nu er jeg tre dage over tid, og har testet negativ på 4+0 

jeg har ikke testet siden, fordi jeg vil vente og se om mens kommer… 

jeg har ingen tegn på mens, plejer at have de voldsommere kramper et par dage op til, jeg har til gengæld den værste kvalme hele dagen og har haft det i 6 dage. Med min datter havde jeg også ekstrem kvalme lige fra starten.

jeg vil bare høre om jeres erfaring, og måske få lidt ro i sjælen, det er forfærdentligt at vente! 

så; har i oplevet at jeres første par mens efter graviditet var meget forskudte? 
har i oplevet at teste positiv sent på anden graviditet selvom i testede positiv tidlig på første? (Testede selv positiv 4+1 med min datter) ❤️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2021

Anonym

Mathilde A skriver:

Hej alle sammen, jeg er ny her inde, og står i en situation jeg godt kunne tænke mig at høre andres erfaring i. Håber i vil sparre med mig ��

Manden og jeg prøver at blive gravide igen. 
jeg har siden jeg stoppede amning fået min mens en gang, hvilket jeg var lykkelig over, for så kunne vi begynde at prøve igen! 

Nu er jeg tre dage over tid, og har testet negativ på 4+0 

jeg har ikke testet siden, fordi jeg vil vente og se om mens kommer… 

jeg har ingen tegn på mens, plejer at have de voldsommere kramper et par dage op til, jeg har til gengæld den værste kvalme hele dagen og har haft det i 6 dage. Med min datter havde jeg også ekstrem kvalme lige fra starten.

jeg vil bare høre om jeres erfaring, og måske få lidt ro i sjælen, det er forfærdentligt at vente! 

så; har i oplevet at jeres første par mens efter graviditet var meget forskudte? 
har i oplevet at teste positiv sent på anden graviditet selvom i testede positiv tidlig på første? (Testede selv positiv 4+1 med min datter) ❤️

Har ingen erfaring med mens efter fødsel (ingen børn endnu), men ægløsning kan godt rykke sig

Anmeld Citér

27. juli 2021

Charl90

Jeg stoppede med at amme for ét år siden og fik en rimelig regelmæssig mens derefter, som startede op hurtigt efter ammestoppet.

Jeg har haft en SA for nyligt. Inden da havde jeg to cyklusser i træk med 5-10 dages kvalme hvor jeg gik hhv 3 og 5 dage over tid. Den ene gang var vist en bio (svag positiv test).

Så jeg ville se tiden af og forvente mens. Har du testet for ÆL og dermed ved at det skulle passe med mens nu?

Held og lykke

Anmeld Citér

27. juli 2021

Mathilde A

Charl90 skriver:

Jeg stoppede med at amme for ét år siden og fik en rimelig regelmæssig mens derefter, som startede op hurtigt efter ammestoppet.

Jeg har haft en SA for nyligt. Inden da havde jeg to cyklusser i træk med 5-10 dages kvalme hvor jeg gik hhv 3 og 5 dage over tid. Den ene gang var vist en bio (svag positiv test).

Så jeg ville se tiden af og forvente mens. Har du testet for ÆL og dermed ved at det skulle passe med mens nu?

Held og lykke

Tak for svar Tog ingen ægløsnings test, da sidste graviditet var i første forsøg, og bare ud fra beregninger af cyklus 

Anmeld Citér

27. juli 2021

Anonym

Efter begge graviditeter har mens været uregelmæssig de første 2-3 gange, så det er ikke helt usansynligt at det er derfor. Når det så er sagt, så kan ÆL jo også rykke sig, og dermed betyde at du måske kun var 3+ og ikke 4+ da du testede. 
Der er ikke andet for end at se tiden an og måske teste igen

Anmeld Citér

28. juli 2021

ossy

Mine cyklusser er blevet en del længere efter min fødsel.

I starten var de op til 40 dage lange og nu er de cirka 35 dage i gennemsnit. Før graviditet var de cirka 29 dage i gennemsnit. Så mine er i hvert fald rykket en del

Anmeld Citér

28. juli 2021

Moep

Jeg fik også en del længere cyklus efter første fødsel og ammestop, så det var ret svært at regne med da vi skulle lave nr. 2. Havde kun haft mens 2-3 gange. Så ja - og i den cyklus jeg blev gravid var den pludselig langt kortere.

Held og lykke med det

Anmeld Citér

28. juli 2021

Anonym

Min mens var helt regelmæssig med det samme efter amme stop 

Jeg tror også muligvis bare du er "kortere henne" end du tror, hvis du er gravid. Jeg tænker sagtens du kan teste igen i morgen/om nogle dage igen os se om der ikke dukker en streg mere op

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.