Forventninger til sommerferien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.306 visninger
11 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2021

Anonym trådstarter

Lad mig høre…hvad er jeres forventninger til jeres sommerferie med børn?? 

Jeg er et planlægger menneske og kan bedst når tingene er planlagt. Lige fra madpakker til tidspunkter for hvornår vi skal køre osv. Min kæreste…..det er en anden sag….han er mere spontan og tager tingene som de kommer og føler efter dag for dag hvad han har lyst til. 

Jeg syntes det er ok med en “hviledag” hjemme efter en tur dagen efter, men så skal vi også ud og lave noget næste dag. Min kæreste…han kan sagtens være hjemme og slappe af i omkring 2-3 dage. Jeg bliver rastløs, og føler at jeg mister noget af ferien. Jeg vil helst at vi laver så meget som muligt… 

Jeg er et stort legebarn. Jeg elsker svømmehaller, legeland og sommerland osv. Min kæreste….not so much. Han skal helst have ro og kan ikke klare larm af skrigende børn for lang tid af gangen osv. Så det er sjældent, at jeg kan få ham lokket med til diverse som er nævnt over for. Jeg elsker jo at se vores børn hygge sig, boltre sig og have det sjovt. Så får jeg det godt. 

Jeg har måske for høje forventninger til sommerferien, hvor han mener at bare børnene er glade så er det lige meget om vi har været i sommerland eller om vi har fanget krabber. Bare vi er sammen og hygger os og får slappet af. Jeg kan godt følge ham, men jeg vil så gerne give børnene oplevelser. Lige pludselig er de voksne og så gider det ikke med mor og far mere og så er det bare slut med oplevelser og med at vise dem “verden”. At hygge med dem osv. Jeg vil ikke at de syntes sommerferien er kedelig og at de bliver misundelige når de hører hvad de andre har lavet fra deres klasser. 

Jeg vil ud og se noget, opleve noget, have det sjovt, være et stort legebarn og hygge mig.

Jeg føler at vi er meget forskellige og mener at vi må gå på kompromis med hinanden.