Andre der har oplevet dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 6-7 og har så meget kvalme 24/7! Og jeg vågner om natten hver gang jeg vender mig. Det er en kamp at stå op og få både mad og drikke i mig. Mad er blevet ulækkert for mig og orker INGENTING! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og kan slet ikke glæde mig over noget! Det har stået på i lidt over en uge nu, please har i nogle råd eller erfaringer? Er det normalt??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2021

Anonym001

Har det på fuldstændig samme måde! Gud hvor er det op af bakke. For mig virker det at gå tur morgen, middag og aften :-) 

God bedring 

Anmeld Citér

27. juli 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det er helt normalt.. 1. Og 3. Trimester er de værste - især mht. kvalme..

Små måltider (gerne lidt lette måltider), koldt mad (evt. vandmelon), isterninger, mandler og evt. kiks hjælper nogle..

Anmeld Citér

27. juli 2021

Lolmedk

Det er frygteligt at have det sådan.

Jeg havde selv en meget slem omgang helt indtil uge 20.

Mit bedste råd er, at du skal købe B6 vitaminer og spise to tabletter morgen og to aften. (hvis du går ind på "moderlivs" shop, finder du de rigtige ift dosis osv, men kan købes alle steder).

Og så spis og drik hvad du kan. Baby skal nok få den næring den skal bruge. Det er bedre at få et eller andet underligt ned end ingenting.

God bedring!

Anmeld Citér

27. juli 2021

Mathilde A

Det er helt normalt! Jeg havde meget slem kvalme fra 4+1 til min datter blev født  det var meget hårdt, føler med dig! Men det som hjalp for mig var at holde mig fra det som virkede ulækkert, og så prøvede jeg lidt ad gangen af nogle ting, i lang tid kunne jeg kun spise Herkules rugbrød med smør og salt, skåret i kvarte, en kvart hver time…. Men det hjalp på kvalmen ellers kan jeg anbefale mint som kan hjælpe, det virkede også hvis jeg kunne lugte mad som gav mig kvalme, så tog jeg lige en pastil  

sig til folk omkring dig at du har det skidt, og du lige har brug for an ligge ned eller stoppe op, det er helt i orden og de fleste forstår

Anmeld Citér

28. juli 2021

Annoni

Melder mig i koret her.. Jeg er 14+ og har haft massiv kvalme og opkast siden uge 6.

Jeg går i hyperemesis ambulatoriet og får medicin og væske for det - det hjælper lidt, men er fortsat sygemeldt, afkræftet og har brug for at ligge meget. 
Håber det snart hjælper. 

God bedring til jer alle som kæmper

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.