Anonym skriver:
Jeg har hørt om frikanin. Hvordan gør du i forhold til renlighed?
Vores har en bakke/lav plastik kasse på ca 30x50 og 20 cm i højden. I bunden er der træpiller og ovenpå hø eller halm. Der er altid frisk hø han kan spise i bakken. Jeg tømmer bakken hver 2 dag her i varmen og hver 3 dag når det ikke er varmt. Hvis der er mange pøller i bakken løfter jeg lige lidt op i halmen så de triller neden under.
vores har fra starten været meget dygtig til at gå på bakken og de få gange han havde et uheld blev til tørret op med et papir og lagt i bakken så han kunne lugte hvor det skulle hen. Vi har aldrig uheld med tis, men det kan trille en en pølle eller to ud hvis han bliver forskrækket og hopper ud af bakken, men de er nemme lige at snuppe med støvsugeren.
Det er så hyggeligt med en frikanin og man finder rigtig ud af deres personlighed. Min mand har lige været på kursus i næsten 3 uger og der løb han rundt og ledte efter ham. Om aftenen hopper han op i sofaen eller på puffe og så sidder han og stirre på en til der er godbidder og nus. Når han vil nusses kommer han og dutter til en med snuden.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér