IUI mens man venter på IVF i det offentlige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej, jeg har søgt efter svar på nettet men kan ikke finde noget, måske nogen her har svaret

Jeg er enlig kvinde der skal bruge donorsæd. Jeg er lige blevet viderehenvist til IVF i det offentlige efter 3 IUI forsøg i det private med henvisning.

Ventetiden er jo som bekendt lang, og det biologiske ur tikker, så jeg er nysgerrig på, om jeg “må” få flere IUI forsøg i det private, enten med henvisning eller selvbetalt, uden at det betyder noget for min plads på ventelisten og (vigtigere) hvor mange IVF forsøg jeg har tilbage, når det bliver min tur?

Jeg vil bare gerne give mig selv den bedste chance  men vil selvfølgelig ikke ende med at lave en dum fejl og miste mine IVF forsøg…

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Da jeg var i  behandling i 2015/2016 var der intet til hinders for at være i behandling flere steder samtidig. Da det offentlige holdt sommerferie (IVF) og vi stod til et par måneders ufrivillig pause, hævede vi rejseopsparringen og tog en tur i det private imens vi ventede. 

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym

Vi har et barn lavet i ivf i det offentlig, og her fik vi også æg på frys til brug senere. 
Da vi så meldte os til behandling ved fryseforsøg (for anden graviditet), blev vi afvist pga fyldt program.
Da vi blev afvist kontaktede jeg en privat klinik, hvor vi/jeg blev insemineret med min partners sæd. Dette forsøg lykkedes dog ikke, og da jeg begyndte at bløde, tilmeldte jeg mig til fryseforsøg og kom til. 
Ved iui forsøget fik jeg kun ovitrelle, ved ikke om der måske gælder andre regler hvis man får flere hormoner. 

Jeg kender ikke reglerne, prøv evt at ringe til den offentlige klinik og forhør dig først på ventetiden, evt om der findes en afbudsliste (nogle kan jo være heldige at det lykkes hjemme alligevel) eller hvad dine muligheder er for privat behandling i ventetiden

Mange gange held og lykke!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.