Inden nakkefoldsscanning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
5 svar
9 synes godt om
26. juli 2021

Anonym trådstarter

Nu spørger jeg nok mega dumt.. 

men kan man bruge de blodprøve svar fra lægen til noget - inden nakkefoldsscanningen er lavet?. Tænker bare om de giver mening inden den scanning kan lægges sammen med tallene ������‍♀️�� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2021

tutti

Jeg skal selv have taget blodprøve ifm nakkefold i morgen, og så vidt jeg har forstået, kan man ikke bruge blodprøveresultatet (beta hcg) til noget isoleret set - hverken til at sige noget positivt eller negativt om ens graviditet. De skal ses sammen med scanningen og resultatet af de andre prøver, for at give mening. Så nej, man kan ikke udlede noget kun fra blodprøven  

Anmeld Citér

26. juli 2021

Charl90

Nej lad endelig være med at kigge på dem og prøve selv at analysere. Det kan give unødvendige bekymring

Anmeld Citér

26. juli 2021

Moonchild1990

Profilbillede for Moonchild1990

Åh, lad endelig være med at regn på det! jeg forsøgte at gøre mig klog på mine og fandt også en MoM-udregner inden og alt muligt skørt - og den sagde, mit HcG var helt skævt, så jeg blev simpelthen så bekymret.

Og så kom jeg til nakkefold og fik rigtig fine odds - så al min bekymring var helt unødvendig. Det er vitterligt kun fagfolk, der kan sige noget som helst om de tal. Og tallene fungerer kun sammen med scanningen

Anmeld Citér

26. juli 2021

aLOTofmother

Anonym skriver:

Nu spørger jeg nok mega dumt.. 

men kan man bruge de blodprøve svar fra lægen til noget - inden nakkefoldsscanningen er lavet?. Tænker bare om de giver mening inden den scanning kan lægges sammen med tallene ������‍♀️�� 

Nej :-) 

Anmeld Citér

26. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Moonchild1990 skriver:

Åh, lad endelig være med at regn på det! jeg forsøgte at gøre mig klog på mine og fandt også en MoM-udregner inden og alt muligt skørt - og den sagde, mit HcG var helt skævt, så jeg blev simpelthen så bekymret.

Og så kom jeg til nakkefold og fik rigtig fine odds - så al min bekymring var helt unødvendig. Det er vitterligt kun fagfolk, der kan sige noget som helst om de tal. Og tallene fungerer kun sammen med scanningen

Præcis det samme her. Kom også til at se tallene og regnede det om, og det var helt skævt. Jeg havde det så skidt i 14 dage indtil nf, jeg kunne næsten ikke sove. Det var bare slet ikke det værd. Men jeg fik fine odds alligevel. Ved en kommende graviditet skal jeg i hvert fald have afinstalleret sundhedsapp'en så jeg ikke så nemt kan tilgå de tal!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.