Julepynt fra netto....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2009

LouiseNielsen

Tjuhl skriver:

hmmm...jeg købte de dådyr i netto sidste år

De er også meget søde... Men kan slet ik klare måden de er blevet til på!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

oo

nu har jeg lige læst artiklen, og jeg vil lige understrege, at det ikke er verificeret at denne pels stammer fra pelsede hunde og katte osv., netto selv har fået at vide at den stammer fra køer. da nettos direktør imidlertid modtager sms'en vælger han at stoppe salget indtil de har fået bekræftet hvor præcis pelsen stammer fra.

reret vigtigt lige at få infoen ordentlig på plads, syntes jeg!

Anmeld

27. oktober 2009

LouiseNielsen

De solgte dem jo som du ved også sidste år, og der blev der lavet et program om det.... Så mon ik han måske siger det for at det skal lyde godt. Og man kan jo se det ikke er ko pels....

Anmeld

27. oktober 2009

qp

De har billigt julepynt i TIGER - og det er meeeeeeeeget fiiiiinere og billigere end i Netto!

Anmeld

27. oktober 2009

oo

LouiseLarsen skriver:

De solgte dem jo som du ved også sidste år, og der blev der lavet et program om det.... Så mon ik han måske siger det for at det skal lyde godt. Og man kan jo se det ikke er ko pels....

altså jeg har dem stående herhjemme, og jeg ville da i højere grad tro, at det er kopels der er på, sådan som den umiddelbart ser ud og føles.

man spøger jo ikke med import af den slags, det er ulovligt i EU og de kan ende med en kæmpe bødde, hvis det viser sig 1) at det ER pels fra flåede dyr og 2) at de udmærket var klar over at det ikke var ko-skind, så nej, jeg tror ikke han  siger det for at det "skal se godt ud".

nu bliver det jo undersøgt og de har valgt at stoppe salget og giver folk penge retur selv uden bon, så der er jo intet "win-situation" over det for netto. jeg kender ikke til dokumentaren der åbenbart er blevet vist i tv, har du selv set den og knyttes den til netto?

Anmeld

27. oktober 2009

dorthemus

Cecilia84 skriver:

Åååh nej! Glemmer aldrig det program jeg så for nogle år siden hvor man havde filmet disse pelsninger med skjult kamera. Det er virkelig det mest forfærdelige jeg nogensinde har set!!! Hvordan er disse ting fra Netto blevet "afsløret"?

Ja det program så jeg desværre også og ville ønske jeg kunne slette billederne i mit hoved igen

Anmeld

27. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det var dog helt utroligt at den slags stadig sælges

AK stakkels dyr. - Jeg køber det i hvertfald ikke!!!

Anmeld

27. oktober 2009

dorthemus

Zafir skriver:

Det var dog helt utroligt at den slags stadig sælges

AK stakkels dyr. - Jeg køber det i hvertfald ikke!!!

Heller ikke jeg

Anmeld

3. november 2009

biltrup

En DNA-analyse viste, at hårene på julepynten stammede fra dådyr og mulvarp - som formentligt er pelset levende. Når pelsningen sker imens dyret er levende "stritter" hårene mere. Derudover "gider" kineser ikke bruge tid og penge på aflivning hverken før eller efter.

En DNA-analyse har en stor usikkerhed, ligesom selve analysen ikke er blevet offentliggjort.

Julepynten sælges nu i Føtex istedet!

Anmeld

3. november 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
biltrup skriver:

En DNA-analyse viste, at hårene på julepynten stammede fra dådyr og mulvarp - som formentligt er pelset levende. Når pelsningen sker imens dyret er levende "stritter" hårene mere. Derudover "gider" kineser ikke bruge tid og penge på aflivning hverken før eller efter.

En DNA-analyse har en stor usikkerhed, ligesom selve analysen ikke er blevet offentliggjort.

Julepynten sælges nu i Føtex istedet!

JA, jeg synes nok det lignede det de har i føtex i denne uge

Håber dælme at folk tænker sig om...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.