2+0 æl ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej.

er det korrekt forstået at ÆL ALTID ligger på 2+0? 
sådan så hvis man f.eks. Har en kort cyklus på 24 dage, med ÆL på cyklusdag 8/9, så er man 2+0 der ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

sådan så hvis man f.eks. Har en kort cyklus på 24 dage, med ÆL på cyklusdag 8/9, så er man 2+0 der ?

Jep - det er i hvert fald det jeg har fået af vide/læst mig til

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Det er helt korrekt 

Anmeld Citér

26. juli 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Undskyld, men jeg må lige komme med et tillægsspørgsmål. Hvad så med dem der har æl sent i cyklus? Eksempelvis dag 22 med en cyklus på 35 dage - er man så ikke 4+0 der hvor mens ville starte? 

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym

Det er lidt kringlet, for man skal egentlig dele det lidt op. 
Du kan sagtens have en tidlig eller sen ægløsning, men når man er gravid eller har haft ægløsning, beregner man BAGEFTER ægløsning som 2+0 - også selvom den er faldet på dag 11 eller 23. Dette gøres fordi at forløbet efter ægløsning er stort set ens for alle, og derfor er du lige langt henne, uanset om din ægløsning lå på dag 11 eller dag 23.

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym

Lige præcis
Med andre ord- 

Der er altid 14 dage fra ægløsning til mens
Imens det kan variere rigtig meget fra mens til ægløsning 

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym

Lige præcis
Med andre ord- 

Der er altid 14 dage fra ægløsning til mens
Imens det kan variere rigtig meget fra mens til ægløsning 

Det er heller ikke helt korrekt man kan godt have en kortere fase fra ægløsning til mens - jeg har selv 8-9 dage. Så for nogle kan denne periode også svinge, ligesom hvor kort eller lang tid efter mens at man får ægløsning. 
Bare så folk ikke tror, de er unormale, hvis de får mens før de 14 dage efter ægløsning! 

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er lidt kringlet, for man skal egentlig dele det lidt op. 
Du kan sagtens have en tidlig eller sen ægløsning, men når man er gravid eller har haft ægløsning, beregner man BAGEFTER ægløsning som 2+0 - også selvom den er faldet på dag 11 eller 23. Dette gøres fordi at forløbet efter ægløsning er stort set ens for alle, og derfor er du lige langt henne, uanset om din ægløsning lå på dag 11 eller dag 23.

Så giver det mening. Uanset hvor lang ens cyklus er, så er befrugtningens længde jo den samme fra ÆL. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.