Tidlige tegn på graviditet få dage efter ÆL?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg plejer ikke at mærke noget i dagene efter ægløsning. Alle smerter, murren mv plejer at stoppe den dag jeg får ægløsning. Bare ikke denne gang. 
Jeg havde ægløsning i fredags. Lørdag havde jeg ubehag i maven (det trykkede, jeg følte mig oppustet og havde stadig den sædvanlige ømhed nederst i underlivet), igår søndag havde jeg stadig den sædvanlige ømhed og så var jeg træt som et alderdomshjem. Idag mandag er jeg stadig møgtræt, selvom jeg har sovet 9 timer (plejer at vågne efter 7 timer).  
Nu er mit spørgsmål så; kan det virkelig være tidlige tegn på at jeg er gravid SÅ tidligt? Altså ved jo godt at ægget slet ikke har sat sig fast endnu, men så at der er sket befrugtning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2021

Charl90

Nej det tror jeg virkelig ikke. Det må være for tidligt.

Jeg har selv prøvet to gange at have daglig kvalme i uge 3 og 4 i min cyklus uden at være gravid

Anmeld Citér

26. juli 2021

Morpåudebane

Anonym skriver:

Jeg plejer ikke at mærke noget i dagene efter ægløsning. Alle smerter, murren mv plejer at stoppe den dag jeg får ægløsning. Bare ikke denne gang. 
Jeg havde ægløsning i fredags. Lørdag havde jeg ubehag i maven (det trykkede, jeg følte mig oppustet og havde stadig den sædvanlige ømhed nederst i underlivet), igår søndag havde jeg stadig den sædvanlige ømhed og så var jeg træt som et alderdomshjem. Idag mandag er jeg stadig møgtræt, selvom jeg har sovet 9 timer (plejer at vågne efter 7 timer).  
Nu er mit spørgsmål så; kan det virkelig være tidlige tegn på at jeg er gravid SÅ tidligt? Altså ved jo godt at ægget slet ikke har sat sig fast endnu, men så at der er sket befrugtning

I min sidste graviditet begyndte jeg at have svedeture og småkvalme ca en uge efter ÆL, men jeg lagde KUN mærke til det fordi jeg havde haft de præcis samme følelser i min første graviditet. Tror bare det er din ÆL der giver dig træthed og oppustethed, hvilket er helt normalt. Jeg har ofte tungt underliv, oppustethed og træthed i 4-5 dage omkring ÆL  

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym

Det er ikke tegn på tidlig graviditet, for du er teknisk set ikke gravid endnu  måske er dit æg blevet befrugtet, men symptomer opstår først når ægget jo begynder at implantere sig i livmoderen = udskiller/danner hormoner, som giver symptomer. Og det sker tidligst 6-7 dage efter ægløsning. Jeg plejer også at have lidt murren i dagene efter ægløsning, så det er helt normalt  træthed ville jeg aldrig stole på som et tidligt symptom, det kan hurtigt være placebo eller alt muligt andet  

Anmeld Citér

26. juli 2021

Anonym

Jeg havde alle mulige symptomer på at jeg var gravid langt inden jeg kunne teste positiv

1. et par dage efter var jeg rigtig øm i lysken i venstre side, ømheden (smerten hvis jeg trykkede let) varede i ca 2 dage 

2. Jeg havde en uhyggelig kvalme der varede i over en uge, indtil den dag jeg kunne teste positivt, og derefter forsvandt den helt

3. Jeg var meget oppustet i dagene efter ægløsningen

Så selv om jeg slet ikke kunne få en positiv test før omkring 3+4 (hvor jeg stadig var i tvivl), så følte jeg mig bare gravid og det var jeg

Anmeld Citér

26. juli 2021

Baby.mamma

Det er ikke symptomer på graviditet, nej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.