Ride under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2021

JJ0702

Er der mon andre heste piger herinde?

Red I under jeres graviditet? 

Jeg er 8+4 og har 2 skønne ponyer herhjemme. De er super søde og rare, men kan alligevel godt mærke at jeg bliver lidt forsigtig omkring dem i den daglige håndtering og lysten til at ride er ikke ret stor, selvom jeg tænker at det er sundt at holde sig igang og den jeg rider på, er super sød og meget rolig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2021

Sprit25

JJ0702 skriver:

Er der mon andre heste piger herinde?

Red I under jeres graviditet? 

Jeg er 8+4 og har 2 skønne ponyer herhjemme. De er super søde og rare, men kan alligevel godt mærke at jeg bliver lidt forsigtig omkring dem i den daglige håndtering og lysten til at ride er ikke ret stor, selvom jeg tænker at det er sundt at holde sig igang og den jeg rider på, er super sød og meget rolig. 

Jeg kender en, der red dagen før hun fødte

Anmeld Citér

23. juli 2021

Pb18

Jeg har også hest og måtte desværre stoppe med at ride i uge 16 da det gav bækkensmerter, selv ved korte skridtture. Men kender mange der har redet helt op til fødsel, og motion er jo kun sundt under graviditeten, så bare husk at lytte til din krop

Anmeld Citér

23. juli 2021

Anonym

Det er jo meget forskelligt. Jeg hverken red eller cyklede pga. fald fare og ufrivillig abort. 

Anmeld Citér

23. juli 2021

Anonym

Jeg har redet i alle 4 graviditeter,det har så været forskelligt,hvornår jeg ikke syntes,det var rart mere.

ved nr 1 måtte jeg stoppe i uge 12.

Ved de 3 andre har jeg redet frem til uge 34.

Anmeld Citér

24. juli 2021

Anonym

Jeg red i min første graviditet helt frem til jeg fødte. Red forholdsvis seriøst dressur med undervisning osv. jeg mærkede efter hvad kroppen sagde til det, da jeg fx var knap halvvejs måtte jeg fx stoppe med nedsidning og de sidste 8 uger var det minimalt trav men masser galop for det var det kroppen kunne uden det gjord ondt. Mange ville nok ikke have redet på min hest i en graviditet men jeg kendte hende virkelig godt efter knap 10 år sammen og vidste hun ikke smed af selv om hun var vågen/frisk. 
 I anden gravidtet blev min hest aflivet da jeg var 10 uger henne og jeg red derfor ikke i den graviditet ville ikke sætte mig op på en ny/fremmede hedt jeg ikke kendte. 

man skal gøre det man selv føler er rigtig og føler sig tryk ved

Anmeld Citér

25. juli 2021

JJ0702

Er der nogen af jer, som har haft hest hjemme og selv skulle sørge for stald arbejdet? Hvordan har I gjort det med baby? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.