Hvad er formålet med vaccinerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Tjullehej skriver:

Man vaccinerer børn mod børnesygdomme  fordi DE kan få et hårdt forløb og for at undgå at de får sygdommene i voksenalderen. 
Der er en grund til, at børnedødeligheden er markant mindre i dag end for 100 år siden.

Vi lever I et frit land, og det at vi kan følge vores frie vilje og bestemme over en stor del af vores livs valg betyder uendeligt meget. Det må altid være ok at folk siger nej til en vaccine uden at blive shamet. Det må og skal være det essentielle - at vi på sigt bevarer det frie valg og egen vilje. 

Jeg er selv vaccineret og mine børn bliver også vaccineret. Men det skal aldrig være social mobning/ shaming eller politisk tvang, der skal gøre at folk føler sig tvunget til at tage corona vaccinen. Så har vi fejlet grumt som frit samfund. Just saying 

Det andet er en glidebane

Jeg ved selvfølgelig godt at vaccinere også beskytter det enkelte barn mod grimme sygdomme, men mfr er i høj grad en vaccine der via flokimmunitet beskytter dem der ikke kan tåle at blive syge. Det kræver en høj vaccinetilslutning, som vi heldigvis også har I DK. Jeg shamer ikke vaccinemodstandere, men sætter tingene på spidsen for at boyz2 kan se at hun også viser samfundssind ved at lade sine børn vaccinere. I og med at der kræves høj tilslutning, er det uheldigt at der florerer en masse misinformation om vacciner. 

Du har helt ret i at vacciner og anden behandling i sundhedsvæsnet skal være frivilligt. Så nej, jeg går ikke ind for tvang hverken med børnevacciner eller coronavacciner, men jeg synes det er trist at der er en voksende skepsis mod evidensbaserede fakta

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Boyz2 skriver:

MRNA teknologien er aldrig brugt i vacciner før.

Der er ikke testet for langtidsbivirkninger, idet COVID vaccinerne er Max 1,5 år gamle og data på bivirkninger kan derfor ikke være ældre end 1,5 år. Der blev ikke testet på børn og gravide i testningsperioden. 

Bivirkninger der ikke blev fundet i testningsperioden var irregulære blødninger / menustration, disse bivirkninger blev først opdaget, da adskillige kvinder indrapporterede dem efterfølgende. Bivirkningen hjerteflimmer hos unge mænd blev heller ikke fundet i testperioden.

hvilke andre alvorlige bivirkninger er endnu ikke fundet.

Pt. spekuleres der i om vaccinen bliver på vaccine stedet som den skal, eller om mRNA flytter sig ud i blodstrømmen med efterfølgende blodpropper, hjerneblødninger, hjertestop osv. til følge. Der er ikke testet for dette, da man bare har formodet, at dette ikke skete. 

der er rigtigt mange ting, man ikke har nået at teste.

Pfizer er før blevet sagsøgt for at dække over negative testresultater i forbindelse med andre produkter. Så hvem ved om de fortæller hele sandheden vedrørende deres vaccine.

Nu spurgte jeg til om du vidste hvordan den virker i kroppen? Hvad får dig til at tro at den vil være i kroppen flere år efter og give bivirkninger flere år efter? 

At du ikke mener den er gennemtestet ændrer ikke på at den er testet præcis som alle andre. 

Det er sjovt som det med blødningsforstyrrelser bliver brugt som argument i mangel på bedre. Taler vi 40 kvinder eller noget, når måske 80% af den voksne befolkning har fået min. første stik? Folk får jo blødningsforstyrrelser af alle mulige grunde, det er let at koble sammen med en nylig modtaget vaccine. 

Tror du ikke vi havde set en større andel af blodpropper hvis det faktisk var tilfældet? Igen, langt største delen af befolkningen har altså fået første stik med enten pfizer eller moderna. 

Og nej, mRNA er ikke en ny teknik. I øvrigt er det en vildt smart teknik. Der er en anden vaccine under udvikling, kan ikke lige huske navnet, som nok ikke bliver til noget, grundet mRNA er for skrøbeligt i den vaccine. Jeg tænker at det er årsagen til at man ikke har brugt teknikken før, da kan ikke har kunne holde mRNA stabilt

Anmeld Citér

26. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg ved selvfølgelig godt at vaccinere også beskytter det enkelte barn mod grimme sygdomme, men mfr er i høj grad en vaccine der via flokimmunitet beskytter dem der ikke kan tåle at blive syge. Det kræver en høj vaccinetilslutning, som vi heldigvis også har I DK. Jeg shamer ikke vaccinemodstandere, men sætter tingene på spidsen for at boyz2 kan se at hun også viser samfundssind ved at lade sine børn vaccinere. I og med at der kræves høj tilslutning, er det uheldigt at der florerer en masse misinformation om vacciner. 

Du har helt ret i at vacciner og anden behandling i sundhedsvæsnet skal være frivilligt. Så nej, jeg går ikke ind for tvang hverken med børnevacciner eller coronavacciner, men jeg synes det er trist at der er en voksende skepsis mod evidensbaserede fakta

Faktum er dog stadigt væk, at den evidensbasere fakta du refererer til, faktisk ikke er særlig evidensbaseret. 

med en max 1,5 år på markedet (hvis man regner fra COVID-19 start i marts 2020) er den data du referere til stadigt meget ny. 

man ved ikke hvorfor kvinder får irregulære blødninger og hvorfor unge mænd får hjerteflimmer. Der er mange spekulationer og teorier vedrørende dette, men intet faktuelt.

Herudover er der ingen data på, om disse bivirkninger er symptomer på noget kritisk.

Der rapporteres endvidere om hovedpine / migræne / tinitus / synsforstyrrelser og andet. Alt dette kan i sig selv være ufarligt, men samlet kan det måske være et symptom på andet - vi ved det ikke endnu. Jo længere tid der går, jo mere data har vi og jeg foretrækker, bare at vente indtil seriøse langtidsbivirkninger kan udelukkes.

jeg er bestemt ikke vaccinemodstander og som jeg skrev tidligere, så følger mine børn det danske vaccinationsprogram. 

jeg er bare ikke klar til at lægge børn til denne vaccine, som jeg mener hverken er sikker eller gennemtestet nok.

Anmeld Citér

26. juli 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Lillehjerte skriver:

Nu spurgte jeg til om du vidste hvordan den virker i kroppen? Hvad får dig til at tro at den vil være i kroppen flere år efter og give bivirkninger flere år efter? 

At du ikke mener den er gennemtestet ændrer ikke på at den er testet præcis som alle andre. 

Det er sjovt som det med blødningsforstyrrelser bliver brugt som argument i mangel på bedre. Taler vi 40 kvinder eller noget, når måske 80% af den voksne befolkning har fået min. første stik? Folk får jo blødningsforstyrrelser af alle mulige grunde, det er let at koble sammen med en nylig modtaget vaccine. 

Tror du ikke vi havde set en større andel af blodpropper hvis det faktisk var tilfældet? Igen, langt største delen af befolkningen har altså fået første stik med enten pfizer eller moderna. 

Og nej, mRNA er ikke en ny teknik. I øvrigt er det en vildt smart teknik. Der er en anden vaccine under udvikling, kan ikke lige huske navnet, som nok ikke bliver til noget, grundet mRNA er for skrøbeligt i den vaccine. Jeg tænker at det er årsagen til at man ikke har brugt teknikken før, da kan ikke har kunne holde mRNA stabilt

Det jo præcis det jeg skriver. 

vi ved ikke, om den vil være i kroppen flere år efter og give bivirkninger. Jeg forstår metoden, men der er pt. Ingen evidens for at metoden virker. Vi hører om folk der fortæller, at metoden virker, men det bakkes ikke op af data i netop denne vaccine.

nej, den er ikke testet som mange andre vacciner. Den er testet i Max 1,5 år - andre vacciner testes i minimum 5-10 år og nej det er ikke fordi det er smidt mange penge i denne vaccine, det er fordi man normalt gerne vil se en vaccine an i længere tid mht. bivirkninger der kommer frem længere tid i forløbet. 

mht. blødningsforstyrelser - det er præcist det jeg mener. Vi ved netop ikke hvor mange det drejer sig om og hvorfor det sker. Det tager tid at finde ud af om det er et udtryk for noget dårligt eller om det er ok.

Ja, jeg tror at vi potentielt vil se flere blodpropper, som tiden går. Jeg vil gerne se tiden an.

Anmeld Citér

26. juli 2021

kamikaze

Boyz2 skriver:

Er du sikker på den blev godkendt ? Jeg kan umiddelbart ikke finde noget vedrørende godkendelse.

kun dette fra 2019 hvor den ikke er godkendt : https://www.fda.gov/emergency-preparedness-and-response/mcm-issues/zika-virus-response-updates-fda

Nej, men flere års forskning. Også på bivirkninger.

Zika er primært et 3. verdens problem. Der går udviklingen langsommere...

Anmeld Citér

26. juli 2021

kamikaze

Boyz2 skriver:

hvilken alder havde de 8 døde i juli, havde de underliggende sygdomme og var de vaccineret ? Det er lettere at svare, hvis du kommer med lidt flere oplysninger.

Den info gives ikke ud af SST, formentlig fordi det er så få mennesker at det bliver personhenførbart. Men hvorfor betyder det noget for dig? Det er stadig dødsfald der kunne være undgået. Synes du nogen liv er vigtigere end andre?

Og hvorfor svarer du ikke på mit første spørgsmål? Tror du selv at vi ville have haft normal dødelighed i 2020 uden nedlukning?

Anmeld Citér

26. juli 2021

Carina:-)

Den info gives ikke ud af SST, formentlig fordi det er så få mennesker at det bliver personhenførbart. Men hvorfor betyder det noget for dig? Det er stadig dødsfald der kunne være undgået. Synes du nogen liv er vigtigere end andre?

Og hvorfor svarer du ikke på mit første spørgsmål? Tror du selv at vi ville have haft normal dødelighed i 2020 uden nedlukning?

Det er da relevant. 

Hvis det udelukkende er 82 plus der dør - er det jo mere naturligt end hvis det er de 30 årige.( mener nu der er statistik inden på ders hjemmeside, men var det yngre mennesker der døde var det nok meldt ud)

Og vi kan ikke undgå død ligegyldigt hvor meget vi tror på vaccine. 

Der vil altid være døde i virussæsonen. 

Og især de gamle vil jo altså dø på et eller andet tidspunkt...måske de kunne have fået 1 år mere , måske ikke. 

Men vi bliver nødt til at slappe af med det der med at ingen må dø af corona ( men de må gerne dø af meningitis og uopdagede hjerteprob...) 

Heldigvis har vi ingen døde børn. - det har vi heldigvis "til gode" 

Anmeld Citér

26. juli 2021

Babilooo

kamikaze skriver:

Men nogle liv er mere værd end andre og det regnes der med til dagligt i det danske sundhedssystem. En på 80 er ikke “lige så meget værd” som et barn på 4 år... simpelthen fordi man statistisk set har færre år tilbage. Og det er da helt sikkert relevant om dem der dør af noget (vaccine eller sygdom) er 4 år eller 83. Dem der er 83 er allerede over den gennemsnitlige levealder.  
Diabetikere på 45 år får f.eks. ikke nødvendigvis pumpe - det gør en på 2 år automatisk. Det er en prioritering. 

Anmeld Citér

26. juli 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Lige en lille sidenote til det med overdødeligheden i Danmark, så er en mulig forklaring at der døde færre i f.eks. trafikuheld under nedlukningen så døde i forhold til covid blev opvejet af de færre dødsfald, af andre årsager, som følge af nedlukningen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.