Vask af legetøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. april 2008

Helle30

Sofie har en del legetøj, som er stof kombineret med andet f.eks: spejl, bjælder, knitrepapir og virbrationsanordninger. På alle sagerne står der, at de ikke må vaskes - kun tørres med en fugtig klud. Baaaah:@. Vi har hund, landbrug, byggestøv og en mand/far, som i den grad evner at blive beskidt, når han arbejder.
Toppen var nået, da jeg læste på Sofies legetæppe, at det ikke måtte komme i forbindelse med vand. Da hun havde brugt det i et par uger, besluttede jeg, at så måtte det komme an på en prøve. Jeg vaskede det ved 40 grader, og der skete intet ved det. Pivedyrszonerne virker også glimrende stadigvæk.
Nu tænker jeg så, at alt det andet også ryger en tur i vaskemaskinen. Det er jo ikke til at holde rent med den dér elendige, fugtige klud. Desuden tager det en krig.
Har nogen prøvet at ødelægge noget i vaskemaskinen? Eller er det bare noget f... de skriver?

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2008

Rasmine

Næ, jeg vasker også alt i vaskemaskinen. Der er ikke noget som er gået i stykker endnu.
Du kan evt. smide det i et hovedpudebetræk, så det ikke får så mange "slag" af maskinen?
Hellere at det ikke kan pive, end at det er beskidt og tilsavlet.

Anmeld

14. april 2008

Mikkelmusen

Her er min holdning klar. Hvis det ikke kan tåle en maskinvask så er det bare ærgeligt. Så må det ryge ud eller virke halvt :)

Jeg synes det er noget fis at mange ting ikke må vaskes med mere end en fugtig klud. Børn savler, gylper osv... Og det går sgu ikke af med en våd klud, med mindre det er af plast´.

- Christina :)

Anmeld

14. april 2008

Anja

Jeg har vasket den slags legetøj uendeligt mange gange. Jeg putter det i en stor vaskepose (til undertøj normalt) og så ryger det bare med ved 40 grader kulørt.

Intet har taget skade aller højest mistet lidt farve efter mange vask. Har altid vasket det ca hver anden uge for at komme af med bakterier og støv.

Anmeld

14. april 2008

Grynt

Ja jeg vasker alt i maskinen. Og kan det ikke holde til det er det bare i skrældespanden med det!!! Med andre ord, hvis det ikke er godt nok til maskinen er det ikke godt nok til mine børn, basta!!! ;) Men sjovt nok, så er der en artikkel i Børn og Unge bladet i denne uge som netop beskriver bakterier mm i/på legetøjet. "Hvis du ikke ville lade børnene slikke på køkkentbordet, når det sejler i vand og madrester, skulle du hellere ikke lade dem sutte på legoklodserne eller kysse på ynglingsbamsen. Legetøjet kan nemlig i perioder med sygdom være så bakteriebefænget, at børnene risikere at smitte hinanden med både diarre, øjenbetændelse, øreinfektioner, forkølelse eller influenza af den kærlige omgang med legeredskaberne. I de perioder bør man vaske legetøjet ligeså ofte, som man ville tørre sit køkkenbord af derhjemme."........Det er sgu da tankevækkende :-o Må desværre indrømme at jeg bestemt ikke får mit legetøj vasket helt så ofte som jeg burde 8(...det var så en anden side af samme sag ;)

Knus

Anmeld

14. april 2008

Loggidut

jeg har ikke prøvet endnu, men jeg døjer nemlig lige som dig...desuden har tif lige fået sådan en fin ny trækasse på hjul...najse at have legesagerne i...men for fuck, nu stinker alt det med tøj på bare af et eller andet stærkt...jeg kan ikke vurdere om det er lim eller harpiks, men fååårk det stinker...så jeg skal selv i gang...og som hunni skriver...kan det ikke klare vaskemaskinen...så kan det ikke klare at være her hos os! for lige som dig slåsser vi med byggestøv og andet spændene...så det må komme an på en prøve...! hellere at legetøjet går i stykker, end at legesagerne er så fyldte med lort at tif går til!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.