Anonym skriver:
Jeg er rasende. Min x og jeg deler vores søn hver uge, og min x er egoistisk og kan simpelthen ikke lade være med at arrangere aftaler på de dage, hvor han har vores søn hjemme hos sig.
Han siger at han bare vil finde en barnepige, der kan passe vores søn. Det er jeg slet ikke indenfor, han burde kunne tilsidesætte de aftaler som jeg ved ikke er livsvigtige. Det er bare hans hobby, som han prioriterer alt for meget. Jeg er virkelig chokeret over, at han prioriterer sådan
. Så siger han bare, at jeg så selv må komme og passe vores søn, men jeg starter snart i nyt job.
Det er meget frusterende. Vores søn er altså kun 3. Jeg begriber ikke at han kan være ligeglad, og bare tilsidesætte vores søn
Jeg tænker, at når man er gået fra hinanden, så skal man også lære at give slip og lade sin nu x partner leve sit liv på sin måde også som forælder.
Jeg ved ikke hvor mange dage i har hver især i jeres samværsordning, men jeg tænker, at jeres søn skal opleve livet med jer som livet netop er, nemlig hverdag. Hverdagen i en familie er jo netop også, at de voksne kan have en hobby, det besværliggøres selvsagt, hvis man er enlig, men hvis din x kan få det til at gå op fx med besøg af bedster eller andet, så er det jo fantastisk og jeres søn vil opleve han ikke bare er gæst, men faktisk en del af fars liv som også indbefatter hobby.
Jeg kan godt forstå du tænker modsat, men der her er jo ikke bare noget forbigående i 3 måneder, det er resten af livet, og i det resten af livet skal far og søn skabe en hverdag sammen, en hversag som de begge nyder.
Anmeld
Citér