Min x arrangerer aftaler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
6 svar
16 synes godt om
21. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg er rasende. Min x og jeg deler vores søn hver uge, og min x er egoistisk og kan simpelthen ikke lade være med at arrangere aftaler på de dage, hvor han har vores søn hjemme hos sig. Han siger at han bare vil finde en barnepige, der kan passe vores søn. Det er jeg slet ikke indenfor, han burde kunne tilsidesætte de aftaler som jeg ved ikke er livsvigtige. Det er bare hans hobby, som han prioriterer alt for meget. Jeg er virkelig chokeret over, at han prioriterer sådan . Så siger han  bare, at jeg så selv må komme og passe vores søn, men jeg starter snart i nyt job.

Det er meget frusterende. Vores søn er altså kun 3.  Jeg begriber ikke at han kan være ligeglad, og bare tilsidesætte vores søn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2021

aLOTofmother

Det forstår jeg godt, du er frustreret over. Desværre er det også et vilkår, at når i er skilte, så kan du ikke bestemme eller have indflydelse på, hvordan han skal bruge sin tid, når jeres søn er på samvær. Du kan åbent og ikke dømmende fortælle ham, at du ved det betyder meget for jeres søn at have tid med sin far. Har det ingen effekt, ville jeg nok spørge, om han har brug for at ændre samværsaftalen, så jeres søn er mere hos dig, hvis ikke han har tid til at være sammen med jeres søn.. Slutteligt ville jeg have en opmærksomhed på, hvor meget af hans samværstid han er væk. Altså har han ham fx weekend og er væk fra morgen til aften, eller er han væk nogle timer i løbet af dagen, for så har han selvfølgelig fortsat masser at tid med jeres søn. Det er hårdt, men du kan ikke tvinge ham til at prioritere jeres barn

Anmeld Citér

21. juli 2021

lineog4

Anonym skriver:

Jeg er rasende. Min x og jeg deler vores søn hver uge, og min x er egoistisk og kan simpelthen ikke lade være med at arrangere aftaler på de dage, hvor han har vores søn hjemme hos sig. Han siger at han bare vil finde en barnepige, der kan passe vores søn. Det er jeg slet ikke indenfor, han burde kunne tilsidesætte de aftaler som jeg ved ikke er livsvigtige. Det er bare hans hobby, som han prioriterer alt for meget. Jeg er virkelig chokeret over, at han prioriterer sådan . Så siger han  bare, at jeg så selv må komme og passe vores søn, men jeg starter snart i nyt job.

Det er meget frusterende. Vores søn er altså kun 3.  Jeg begriber ikke at han kan være ligeglad, og bare tilsidesætte vores søn

Jeg tænker, at når man er gået fra hinanden, så skal man også lære at give slip og lade sin nu x partner leve sit liv på sin måde også som forælder.

Jeg ved ikke hvor mange dage i har hver især i jeres samværsordning, men jeg tænker, at jeres søn skal opleve livet med jer som livet netop er, nemlig hverdag. Hverdagen i en familie er jo netop også, at de voksne kan have en hobby, det besværliggøres selvsagt, hvis man er enlig, men hvis din x kan få det til at gå op fx med besøg af bedster eller andet, så er det jo fantastisk og jeres søn vil opleve han ikke bare er gæst, men faktisk en del af fars liv som også indbefatter hobby.

Jeg kan godt forstå du tænker modsat, men der her er jo ikke bare noget forbigående i 3 måneder, det er resten af livet, og i det resten af livet skal far og søn skabe en hverdag sammen, en hversag som de begge nyder.

Anmeld Citér

21. juli 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis vi taler 7/7 ordning, så synes jeg det er svært at sige noget imod at far bibeholder sin hobby. Sådan er livet jo, som line også siger.  Men! Hvis det er 5 ud af 7 dage han bruger pasning for at gøre hvad han selv vil, er det også i overkanten! Så kunne du ligeså godt have jeres barn noget mere og far kunne nøjes med mindre hvis han ikke er interesseret i tiden med jeres barn. 

Min eks har en hobby 1 gang ugentligt, og af og til aftenmøder på job i hans uge, så passer farmor imens. Det kan jeg ikke se noget galt i. 

Hvis han har jeres barn mindre, fx kun en weekend ad gangen, synes jeg tiden er så sparsom at man bør være tilstede, ellers er samværet jo ligegyldigt. 

Anmeld Citér

21. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvor meget snakker vi om? Og hvor meget har han jeres søn? 

Anmeld Citér

21. juli 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ud fra det du skriver lyder det som 7-7 ordning og så vil der jo komme aftale i den anden uge, det kan man jo ikke gøre så meget ved . Men er der ikke bedster indenover, så de kunne få noget kvalitetstid med deres barnebarn, istedet for barnepige (som jeg faktisk også ville have det lidt stramt med, men selvfølgelig hvis man har valgt at gå fra hinanden, er det jo så noget man ikke længere kan blande sig i, men blot have tillid til din x og han/hendes valg)

Anmeld Citér

21. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Meget afhænger jo af, hvor ofte der er tale om. Men helt principielt er det ikke uhørt eller uacceptabelt at lade sit barn passe af en barnepige grundet ikke livsvigtige aftaler - det gør forældre, der lever sammen, også. Hvis du har en forventning om, at singleforældre skal være sammen med deres børn nonstop, når de har samvær, skal du nok justere på forventningerne - sådan behøver det ikke at være. Omvendt skal der selvfølgelig være grænser for, hvor meget af tiden, de to har sammen, sønnen passes af andre. Det er svært at vurdere uden flere oplysninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.