Hej alle,
Vi fik søn for 3.5 år siden, og nu er jeg gravid med vores datter med termin om under to måneder. Derfor er vi begyndt at tænke på barnedåb.
Med vores søn lavede vi al maden selv, knoklede og pyntede for at skabe en dejlig fest. Vi var omkring 30 og blev fælt skuffede over gæsterne. To af gæsterne, nære familiemedlemmer, gik midt i hovedretten fordi de skulle ind at se fodbold. Ikke en eller vm, tænk mere sådan noget FCK mod Randers liga halløj.
Da desserten var ved at være spist, rendte jeg lige hjem i vores rækkehus for at hente et eller andet. Jeg var væk fem min, og da jeg kom tilbage, var alle gæsterne i gang med at sige farvel og tak for i dag. (det skal siges der ikke var forret)
Jeg var så chokeret! Der var ikke nogen konflikter eller noget. Det var en dejlig varm sommerdag med plads til leg for børnene på legepladsen, eftermiddagskaffe og drikke, sociale samvær, og alle gæsterne opførte sig som om de skred første chance de fik. Det var ikke uklart om der også var planlagt hygge efter dessert, og vi havde på ingen måde lagt op til festen var slut. Altså vi taler at dåben var fra 11-12, og så skred gæsterne 14.30 igen.
Vi var så skuffede og følte os enormt latterliggjorte over at have knoklet sådan oh brugt så mange penge på at holde en dejlig, uformel sommerfest/dåb, og så forduftede alle upassende tidligt.
Så nu har vi nærmest slet ikke lyst til at holde dåb, men selvfølgelig skal lillesøster have en dåbsfest. Så hvordan ville i gribe det an for ikke at stå med samme oplevelse endnu en gang?
Det skal også lige nævnes at vi oplevede tilsvarende svigt, da vi blev gift på rådhus for 2 år siden. Da havde vi ikke råd til stor fest, så vi sendte invitationer ud til familie og nære om at vi holdt åben hus i et tre timers tidsrum, sådan receptionsagtigt, hvor vi gerne ville dele vores kærlighed med dem vi holder af. Inviterede på drinks og lækkerier.
Der kom stort set ingen, min mands søsters undskyldning var, at hun ikke lige havde de 30 kroner til bussen og ikke kunne få et lift..
Ej men jeg er bare så over vores familier lige nu..