Meget tryghedssøgende barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
0 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli

Anonym trådstarter

Hej, 

Jeg har en skøn datter på 16 måneder. Hun har altid været okay nem, sover godt, spiser godt og er generelt oftes i godt humør og en rigtig eventyrlysten pige. 
Vi har dog et lille men. Hun er en kæmpe tryghedsnarkoman. Og det er i og for sig helt ok, det er jeg selv så derfor undrer det mig ikke, hvis hun har “arvet” det. Men det kommer til udtryk i dagplejen, til større familiefester og ISÆR når hun skal i gæstedagpleje. Vi havde en skidt indkøring tilbage i januar, hvor der ikke var den rette kemi med DP og som deruodver også lod hende græde i søvn den første gang hun skulle sove lur. Vi skiftede DP men havde en lang periode med en trist pige, som havde en meget voldsom reaktion og blev meget separationsangst på den oplevelse. Som i virkelig voldsom og stresset lille pige - også hjemme. Siden da har hun været utrolig tryghedssøgende og mor/far glad on/off i perioder siden. Søvnen er heller aldrig blevet det samme - før januar kunne hun falde i søvn selv, det kan hun stadig ikke nu.
Nu er vi i juli og sidste uge var hun i gæstedagpleje for første gang. Det kunne have gået meget værre, men en ked af det pige ved aflevering som blev ringet hjem efter et par timer. Hun havde ikke været ked af uafbrudt, men så snart DP rejste sig eller skiftede et andet barn, men hun ked og utryg. 
Jeg endte med at holde fri og have hende hjemme resten af ugen. 
Nå, men jeg vil høre om der er andre derude der har lignende reaktioner og meget tryghedssøgende børn. Hvad har I gjort når DP mor er syg eller ferie? Jeg ønsker ikke min datter skal have det sådan og har indset hun skal bruge meget lang tid på at finde sig helt i rette i anderledes situationer, og det vil jeg gøre alt i verden for at hjælpe med. Omvendt har jeg svært ved at passe mit arbejde, hvis ikke hun kan passes af andre end DP mor. En dag bliver det godt igen, det ved jeg, men indtil da søger jeg lidt råd og erfaringer

Vh en lidt trist mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.