Hjælp er jeg gravid??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej jeg håber nogle kan hjælpe! 
jeg har haft symtomper på graviditet i mange uger og har ikke haft menstruation siden april måned. Jeg tester tydelig positiv på alle teste og var så til scanning idag. De kunne ikke se et foster men kun en lille mørk plet. De sagde “enten er du meget tidlig i din graviditet eller også er du ikke gravid ” jeg kunne ikke forstå det! Jeg fik taget en blod prøve og hcg ligger på 1700! Burde jeg ikke være gravid?? Hvorfor kan de ikke se noget?? Jeg skal scannes igen om 9 dage men er så nervøs! For de mistænker den ligger i æggelederen! 
har i erfaring med dette?? Hjælp

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2021

Mabo95

Måske du bare er meget tidligt gravid��‍♀️

Men håber da du får vished når du skal til scanning igen

Anmeld Citér

19. juli 2021

Mig2021

Du er helt sikkert gravid med hcg på 1700.men hcg skal over 10.000 for at man kan være sikker på at se noget på scanning. Så du er nok kun omkring 5-6 uger henne og så kan man ofte ikke se noget.

Det kan også være du er ved at aborterer og fosteret er ved at gå til grunde... Så prøv om du kan få en blodprøve mere og se hvilken vej det går! Og ellers er det jo "bare" at vente på næste scanning

Anmeld Citér

19. juli 2021

Charl90

Jeg ville bestille endnu en blodprøve ved lægen. Det kan jeg ikke forstå de ikke har gjort, hvis de er bekymrede.

Da jeg havde en SA talte hospitalet også om at der var en risiko for at det var en graviditet uden for livmoderen. De scannede mig én gang og fulgte mig efterfølgende med blodprøver.

måske er du bare ikke så langt

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Jeg ville bestille endnu en blodprøve ved lægen. Det kan jeg ikke forstå de ikke har gjort, hvis de er bekymrede.

Da jeg havde en SA talte hospitalet også om at der var en risiko for at det var en graviditet uden for livmoderen. De scannede mig én gang og fulgte mig efterfølgende med blodprøver.

måske er du bare ikke så langt

Kunne de se noget på scanningen ved dig dengang?

Anmeld Citér

19. juli 2021

Charl90

Anonym skriver:

Kunne de se noget på scanningen ved dig dengang?

Nej det kunne de ikke. Kun at livmoderen var fortykket og at der var blod. Men jeg havde også lige aborteret ude på toilettet inden jeg kom ind...

Blodprøverne viste hurtigt faldende hcg

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym

Jeg har stået i en situation, der mindede lidt om denne. 
Jeg var testet positiv og grundet pletblødninger og mavesmerter scannet af lægen. Hun kunne ikke rigtigt se noget og sagde det måske var for tidligt. 
Blodprøverne viste stigende HCG, men lavere end dit. Det viste sig at være en graviditet, som aldrig rigtig var gået i gang. Deraf det lave tal. 

Det er ikke for at tage modet fra dig, men bare for at fortælle min oplevelse.
Jeg håber det bedste for dig

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym

Jeg synes desværre også at det kan lyde som enten en meget tidlig graviditet (uge 3-5) eller også en graviditet, som ikke udvikler sig, hvor det er gået i stå.

jeg blev scannet uge 4+5 og her var der en tydelig sort cirkel med blommesæk i. Måneden før var jeg gravid, som endte med en bio, men før jeg blødte den ud fik jeg en scanning og her var der også kun en meget lille sort prik, som hun ledte længe efter. Den var gået i stå næsten lige efter implantation, tror jeg. Det kunne måske lyde lidt som det samme som med dig, desværre. Man siger, at man kan se gestationssæk/blommesæk ved hcg 2500, men forhåbentlig er du bare ikke længere end 4-5 uger og tingene udvikler sig for det bedste

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.