Kost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
9 svar
12 synes godt om
18. juli 2021

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Min store datter på 16 gider ikke rigtig med på familie tur. Hun vil gerne være sammen med vennerne. Hun kommer så ned til os efter en uge men i den uge, er hun så "alene" hjemme i det omfang at hendes far bor 500 meter væk og hendes farmor 1000 meter væk så mere alene er hun trods alt ikke. Desuden trækker kæresten som har været væk i 3 uger. Men hvad skal hun have at leve for i den uge? Hvad ville I vurdere var rimeligt hun havde til mad osv? Jeg synes 100 kr pr dag er meget. Så meget bruger jeg ikke engang selv herhjemme og hvis jeg kender hende ret, køber hun frost pizza eller nachos når hun endelig vil lave mad. Men jeg synes måske også at 50 er for lidt. Der er ikke meget at have med sig, hvis man skal være i byen med vennerne en dag.. Jeg er selv lidt splittet.. Hvad synes i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2021

Babilooo

AnjaZenia skriver:

Min store datter på 16 gider ikke rigtig med på familie tur. Hun vil gerne være sammen med vennerne. Hun kommer så ned til os efter en uge men i den uge, er hun så "alene" hjemme i det omfang at hendes far bor 500 meter væk og hendes farmor 1000 meter væk så mere alene er hun trods alt ikke. Desuden trækker kæresten som har været væk i 3 uger. Men hvad skal hun have at leve for i den uge? Hvad ville I vurdere var rimeligt hun havde til mad osv? Jeg synes 100 kr pr dag er meget. Så meget bruger jeg ikke engang selv herhjemme og hvis jeg kender hende ret, køber hun frost pizza eller nachos når hun endelig vil lave mad. Men jeg synes måske også at 50 er for lidt. Der er ikke meget at have med sig, hvis man skal være i byen med vennerne en dag.. Jeg er selv lidt splittet.. Hvad synes i?

100 kr lyder rimeligt. Men jeg kan også godt se at de hurtigt bliver brugt hvis de går ud. 50kr er for lidt.

Anmeld Citér

19. juli 2021

nille

Profilbillede for nille
AnjaZenia skriver:

Da min ældste søn var i den alder og skulle være alene hjemme, handlede vi sammen ind til ugen, så han havde mad i fryser og køleskab. Derudover fik han nogle penge ( ca 200) til hvis han skulle noget i løbet af ugen, og jeg kunne altid overføre ekstra til ham.

Anmeld Citér

19. juli 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg vil bare sørge for at der var mad i køleskabet og fryseren og så måske 200 kr hun kunne bruge til nød

Anmeld Citér

19. juli 2021

Sprit25

Jeg tænker handel med hende også start ud med 250 kr. Så kan de gå på cafe og få en frokost, hvis de vil 

Anmeld Citér

19. juli 2021

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Betaler hun ikke normalvis selv, hvis hun spiser 'ude', altså går på café med vennerne? Altså af egen lommepenge?

Min bror jeg og fik 50 pr næse pr dag for femten år siden. Vi havde rigeligt og havde en fest med at fylde vognen i netto med mad og vi havde også råd til pizza en dag. Vi var alene lidt over en uge som jeg husker det.

Men tænker da at 75 pr dag skulle kunne dække, og så er der vel også stadig mad i køleskab og fryser?

Anmeld Citér

19. juli 2021

Mom

Profilbillede for Mom

Da vores knægt på 16 skulle være alene hjemme i en uge, handlede vi ind til den uge, af de mest nødvendige ting såsom mælk, brød, frugt osv, også fik han 1000 kr. Det var mere med tænke på at vi jo tog på ferie, og blot fordi han ikke skulle med, så skulle han også mærke at det var "ferietid" 

Anmeld Citér

19. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AnjaZenia skriver:

Lav nogle retter til fryseren eller andet til fryseren. Og så gik hende "lommepenge" til ugen. Og så kan hun vel også tage hen til far eller mormor, hvis det er. De kan jo spise sammen en eller to dage. 

Anmeld Citér

19. juli 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hun skal vel gerne have noget ordentligt at spise i ugens løb - og den alder er nok meget god til at få fod på indkøb, kost og madlavning, hvis man ikke allerede har det. Så frem med en madplan, afsted med hende (evt. dig) på indkøb og så hjem i køkkenet (altså hende selv, ikke dig) og evt. lave lidt til fryseren. Og så kan hun jo forkæles med lidt lommepenge til en ekstra tur på café, hvis du synes. 

Anmeld Citér

19. juli 2021

lineog4

Min på 18 (som jo så er lidt ældre) er lige taget hjem fra familieferien her i Italien. Hun har ti dage hjemme alene (dog skal de fleste bruges med venner her og der og alle vegne). Vi har sammen før vi tog afsted fyldt fryseren med en vegetarisk kødsauce, der er frossen kylling og så er der pasta, ris osv. Formodentlig har mormor så købt det meste basale som mælk mm.

Men derudover får hun ingen ting - hun har fået sine lommepenge (hendea su starter først d.1.9. Og hun blev opsagt på sit arbejde da hun fyldte 18 i april  så vi har spædet til med 800 om måneden frem til su starter). Vi er nok lidt hårde lige der, men løber hun tør skal vi nok overføre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.