Jeg er lidt bekymret for min mellemste datter.
Det bliver måske også mere synligt for mig fordi jeg selv er meget sensitiv, men det her er begyndt at bekymre mig alligevel. Vil lige høre jer hvad i tænker.
Min datter bliver aldrig ked af det på andres vegne, hun er syv år, men det først noget jeg er begyndt at tænke mere over på de sidste. Hvis vi ser en film f.eks. Mads og Mikkel (den scene hvor Mikkel bliver kørt væk) så græder min store pige og jeg altid, det samme gælder andre film som er lidt eller meget sørgelige. Men min mellemste græder aldrig og bliver ikke ked af det siger hun. Er det normalt? Selv min mand viser flere følelser for andre end hun gør.
Hun kan godt blive ked af det, men som oftest hvis det noget hun synes rammer hende selv. Altså som hvis hun synes noget er uretfærdigt eller hun bliver irettesat. Men ikke hvis der sker noget for eller ved andre.
Hvornår skal man til at tænke over det ? Og igen, er det normalt? Hun er kun syv år, så hun er selvfølgelig ikke så gammel endnu, men synes alligevel hun har en alder hvor man burde opleve mere empati og medfølelse.
Anmeld
Citér