Kan jordemoder hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2021

Anonym trådstarter

Kort; jeg har 2 måneder tilbage af min anden graviditet og har de seneste 14 dage været sindssygt trist og ked af det. Græder hver dag og føler mig meget opgivende, og har svært ved at glæde mig til den nye baby. Jeg var ved lægen til 32 ugers tjek forleden, men blev overrasket af en uddannelseslæge som jeg ikke kender, da min sædvanlige læge åbenbart var fraværende. Han var mægtig sød, men de ting jeg havde planlagt at fortælle min læge om mht mine følelser blev så ikke til noget...

Kan jeg tale med min jordemoder om det? Der skal jeg snart hen igen, nemlig. Jeg kan læse alle steder at det er vigtigt at man fortæller nogen om sine følelser, men jeg synes det er MEGET svært.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Kort; jeg har 2 måneder tilbage af min anden graviditet og har de seneste 14 dage været sindssygt trist og ked af det. Græder hver dag og føler mig meget opgivende, og har svært ved at glæde mig til den nye baby. Jeg var ved lægen til 32 ugers tjek forleden, men blev overrasket af en uddannelseslæge som jeg ikke kender, da min sædvanlige læge åbenbart var fraværende. Han var mægtig sød, men de ting jeg havde planlagt at fortælle min læge om mht mine følelser blev så ikke til noget...

Kan jeg tale med min jordemoder om det? Der skal jeg snart hen igen, nemlig. Jeg kan læse alle steder at det er vigtigt at man fortæller nogen om sine følelser, men jeg synes det er MEGET svært.

Det er hårdt at have det sådan!

Snak endelig med din jordemoder, hun har sandsynligvis flere tilbud om hjælp

Anmeld Citér

18. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du SKAL snakke med nogen om dine følelser. Det er hårdt at indrømme at alt ikke er rosenrødt, men du er ikke alene, og ingen vil dømme dig for at søge hjælp.

I min kommune kom sundhedsplejersken hjem nogle måneder før termin og lavede en screening for fødselsdepression. Hvis det ikke sker ved jer, kan du sikkert tage fat i kommunen og få en snak med din sp. Måske havde du en god og fortrolig sp sidst som kan være nemmere at snakke med? 

Ellers er jeg sikker på at din jordemoder også vil hjælpe

Anmeld Citér

18. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Du ikke alene kan. Du SKAL  det er så vigtigt su får talt om det med din jordmoder. Så hjælper hun dig. 
kæmpe krammer herfra

Anmeld Citér

18. juli 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Ja, din jordemoder er den mest oplagte at tale med om dine følelser - mere end din læge ville have været endda. Og hvis der er for længe til næste konsultation, så skal du ringe til hende og bede om en snak. Det kan kun blive bedre af at du lufter ud - hvalens der trykker - og hvis det er relevant kan din jordemoder iværksætte ekstra tilbud eller støtte. Jeg har grundet forskellige komplikationer haft ekstra tilbud i mine graviditeter - fx en fødselsplan, kendt sundhedsplejerske på forhånd. screening, mv. Det er kun godt at række ud, du og baby fortjener det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.