Blødning men positiv test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.882 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej, jeg har i morges test svaget positivt på en graviditettest billedet 2 og 3, og her til aften har jeg fået en blødning som på billedet 1. Jeg skulle have haft min menstruation for 3 dage siden. 

Er der grund til bekymring? Er det en spontan abort? Eller er det normalt?

Undskyld for billederne 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej, jeg har i morges test svaget positivt på en graviditettest billedet 2 og 3, og her til aften har jeg fået en blødning som på billedet 1. Jeg skulle have haft min menstruation for 3 dage siden. 

Er der grund til bekymring? Er det en spontan abort? Eller er det normalt?

Undskyld for billederne 

Det kan gå begge veje. Det behøver ikke nødvendigvis at betyde en abort. Vent og se tiden an om der kommer smerter og yderligere blødning. Det er det eneste du kan gøre lige mu

Anmeld Citér

17. juli 2021

Anonym trådstarter

Det kan gå begge veje. Det behøver ikke nødvendigvis at betyde en abort. Vent og se tiden an om der kommer smerter og yderligere blødning. Det er det eneste du kan gøre lige mu

Jeg har menssmerter lige siden starten af ugen ? jeg har derimod også voldsom kvalme 

Anmeld Citér

17. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har menssmerter lige siden starten af ugen ? jeg har derimod også voldsom kvalme 

Menstruationssmerter er ikke unormalt og det er pletblødninger heller ikke. Ud fra hvad du fortæller ville jeg ikke være nervøs hvis der heller ikk er kommet mere blod.  

Anmeld Citér

17. juli 2021

Anonym trådstarter

Menstruationssmerter er ikke unormalt og det er pletblødninger heller ikke. Ud fra hvad du fortæller ville jeg ikke være nervøs hvis der heller ikk er kommet mere blod.  

Det føles som menstruation, både med smerter og det føles som om at der kommer noget ud i underbukserne. 

Det enste som er anderledes fra sideste månde er at jeg har voldsom kvalme, ømme bryster og at menstruationssmerterne kommer i etaper

Anmeld Citér

17. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Det føles som menstruation, både med smerter og det føles som om at der kommer noget ud i underbukserne. 

Det enste som er anderledes fra sideste månde er at jeg har voldsom kvalme, ømme bryster og at menstruationssmerterne kommer i etaper

Okay. Jeg ville nu stadig ikke være bekymret. Du kan desværre ikk gøre andet end at se tiden an og evt købe en privat scanning i 6. Uge

Anmeld Citér

17. juli 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Okay. Jeg ville nu stadig ikke være bekymret. Du kan desværre ikk gøre andet end at se tiden an og evt købe en privat scanning i 6. Uge

Hvor lang tid vare en pletblødning? 

Anmeld Citér

17. juli 2021

Anonym

Som andre siger, kan det være en harmløs pletblødning, men det kunne også være en bio. Jeg oplevede selv en positiv test, som blev tydeligere over 3 dage, og så begyndte jeg at pletbløde. Meget rosa og lyst i starten, dernæst mere rødt og så brunt. Det varede nok 1,5 dag, max 2, og virkede slet ikke kraftigt nok til at kunne være spontan abort, men det var det desværre. Lige inden jeg begyndte at bløde, synes jeg også min test var blevet lidt svagere. Jeg havde haft de samme graviditetssymptomer, som du nævner, op til, men det var jo også fordi at kroppen var gået i gang med at være gravid (uden held, så).

Hvis din blødning fortsætter, også selvom den er sparsom, så ville jeg nok skrive til lægen og få bedt om evt blodprøver med 2 dages mellemrum eller en tidlig scanning ved gynækolog. Det fik jeg, og først her fik jeg vished om, at min blødning var en abort (hvilket stadig overrasker mig pga mængden).

håber på det bedste for dig!! 

Anmeld Citér

17. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hvor lang tid vare en pletblødning? 

Det er meget forskelligt. For nogle et par andre. Andre kun et par dråber. 

jeg blødte selv to gange i starten af min graviditet. Begge gange helt harmløse 

Anmeld Citér

17. juli 2021

Charl90

Du må vente og se. Jeg ville forvente en biokemisk graviditet. Det er sket for mig to gange. Jeg kunne kun teste svagt positiv og min mens var forsinket 3-5 dage. Jeg havde meget kabler begge gange.

Da jeg var gravid sidst testede jeg ved udebleven menstration og have en tydelig test. Så fik jeg alligevel en spontan abort i uge 11 Du må vente og se intet er sikkert.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.