Vask af kaleche?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
1 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2021

Anonym trådstarter

Nogen, der har erfaringer med vask af en kaleche på en barnevogn? 
Har lige vasket betrækket med sådan noget ekstra-hvidt/hvidt-igen vaskeprodukt. Det virkede supergodt. Ser ud som nyt. 
Men nu kan man ekstra godt se, hvor gullig og træt kalechen er på indersiden. 
Men kalechen har jo ligesom en nylon-agtig yderside i sort. Den er ikke falmet af solen eller noget, og ser helt ny ud på ydersiden. Men indersiden er altså ikke så køn. 

hvis jeg piller kalechen af og vaske i maskinen på ultra-forsigtigt program, evt med det der hvidt-igen produkt, tror I så, at den sorte nylon-agtige yderside ville tage skade?
Det tror jeg jo lidt selv, men har også oplevet at indfarve tøj, hvor plastik-polyestertråden ikke tog farve til sig. Måske hvidt-igen produktet også kun virker på bomuld? (Kan jo læse på pakken igen ) Men nogen der har forsøgt sig med vask af kaleche? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Nogen, der har erfaringer med vask af en kaleche på en barnevogn? 
Har lige vasket betrækket med sådan noget ekstra-hvidt/hvidt-igen vaskeprodukt. Det virkede supergodt. Ser ud som nyt. 
Men nu kan man ekstra godt se, hvor gullig og træt kalechen er på indersiden. 
Men kalechen har jo ligesom en nylon-agtig yderside i sort. Den er ikke falmet af solen eller noget, og ser helt ny ud på ydersiden. Men indersiden er altså ikke så køn. 

hvis jeg piller kalechen af og vaske i maskinen på ultra-forsigtigt program, evt med det der hvidt-igen produkt, tror I så, at den sorte nylon-agtige yderside ville tage skade?
Det tror jeg jo lidt selv, men har også oplevet at indfarve tøj, hvor plastik-polyestertråden ikke tog farve til sig. Måske hvidt-igen produktet også kun virker på bomuld? (Kan jo læse på pakken igen ) Men nogen der har forsøgt sig med vask af kaleche? 

Jeg ville ikke tage chancen. Jeg ville i stedet tage en balje med varmt vand og vaskepulveret i også vaske med en skuresvamp i hånden. Og så skylle den godt igennem bagefter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.