skal jeg kontakte lægen, og hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. juli 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg fik mit første vaccinestik i går og var øm i musklen bagefter, hvilket også står som en "typisk bivirkning" så jeg tænkte ikke videre over det og tog hjem efter de 15-20 minutter man skal vente, men i dag er armen stadig meget øm - som om man har glemt at strække ud efter træning.

jeg har prøvet at søge på nettet for at finde ud af om det er normalt og jeg kan lindre med varmebind som normalt, eller om jeg bør kontakte læge/skadestue men jeg kan ikke finde nogle svar. Er der nogen her der ved det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2021

HapsHapsHaps

Helt normalt

Anmeld Citér

17. juli 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det er helt normalt bivirkning. Alle dem jeg kender plus mig selv har haft det på samme måde.

Anmeld Citér

17. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Jeg fik mit første vaccinestik i går og var øm i musklen bagefter, hvilket også står som en "typisk bivirkning" så jeg tænkte ikke videre over det og tog hjem efter de 15-20 minutter man skal vente, men i dag er armen stadig meget øm - som om man har glemt at strække ud efter træning.

jeg har prøvet at søge på nettet for at finde ud af om det er normalt og jeg kan lindre med varmebind som normalt, eller om jeg bør kontakte læge/skadestue men jeg kan ikke finde nogle svar. Er der nogen her der ved det?

Ganske normalt.. Har ikke hørt nogen der ikke havde ondt. Det er jo noget nyt der kom ind i kroppen. 

Man kan jo også være øm efter alm vaccine stik. Det forsvinder stille og roligt.. Ingen panik.  Så nej mener ikke du skal kontakte lægen. 

Anmeld Citér

17. juli 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
BAE skriver:

Ganske normalt.. Har ikke hørt nogen der ikke havde ondt. Det er jo noget nyt der kom ind i kroppen. 

Man kan jo også være øm efter alm vaccine stik. Det forsvinder stille og roligt.. Ingen panik.  Så nej mener ikke du skal kontakte lægen. 

Det var nemlig også derfor jeg ikke reagerede på det i går, men havde bare ikke prøvet at jeg ikke kunne løfte den op i 90° i forhold til overkroppen, men nu er det også længe siden jeg sidst er blevet stukket.

Anmeld Citér

17. juli 2021

Missyou

Det er HELT normalt. Jeg fik også mit 1. Stik igår og jeg kan INTET mærke i armen og det er jeg faktisk lidt overrasket over for plejer at være øm efter influenzavaccine

Anmeld Citér

17. juli 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Ms.Momo skriver:

Det var nemlig også derfor jeg ikke reagerede på det i går, men havde bare ikke prøvet at jeg ikke kunne løfte den op i 90° i forhold til overkroppen, men nu er det også længe siden jeg sidst er blevet stukket.

Også mig, mange år , men man ved jo at den bliver øm, så kan man nok vil have svært ved af løfte den. Eller bare meget øm. 

Det er jo noget der nyt kroppen skal vænne sig til

Anmeld Citér

17. juli 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Min mand hvade det sådan i 3 dage. Og han træner normalt meget. Og det var næsten for meget for ham. Hehe. Som andre skriver normalt det sagde de til ham der han fik den 

Anmeld Citér

17. juli 2021

Cirkeline87

Ms.Momo skriver:

Jeg fik mit først vaccinestik i tirsdags og har indtil i dag værre øm så det skal nok gå i sig selv igen��

Anmeld Citér

17. juli 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Sådan havde jeg det også efter begge mine stik. Det føles som om man har fået en kæmpe lammer. Det aftager på dag 3. De fleste jeg kender, der er blevet vaccineret, har sagt det samme, så det er helt normalt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.