Jeg trives ikke rigtig på barsel. Jeg skammer mig lidt over det, men jeg nyder det bare ikke. Altså jeg synes da vores datter er skøn og mild, men jeg savner bare voksen kontakt og føle at jeg producerer noget i løbet af dagen. Jeg savner mit arbejde!
Min barsel slutter om under 2 måneder og når jeg fortæller det til folk, siger de alle samme “uhhh, så skal du huske at nyde den sidste tid!”. Men altså, jeg går ærligtalt bare og tæller ned.
Med vores første barn havde jeg det slet ikke sådan her, der var jeg en storsmilende nybagt mor, der gik på café med mødregruppen, baby svømning, tumlastik, baby massage og rytmik og drøn hyggede mig. Men jeg fødte under lockdown i december og havde jo stortset inden barselsbesøg og alle “barsels aktiviteter” var aflyst. Jeg tror det har gjort det lidt svært for mig, at jeg har følt mig buret inde i lejligheden.
Jeg har totalt dårlig samvittighed og er bange for om vores datter kan mærke at jeg ikke synes det her er fedt.
Min mand overtager barslen når jeg starter på arbejde og han glæder dig heldigvis helt vildt!
Jeg ved ikke rigtig om jeg søger gode råd, eller måske bare vil høre om jeg står alene med den her følelse af at barsel er piv kedeligt….
Anmeld
Citér