Glæder mig til barsel er ovre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

614 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli

Anonym trådstarter

Jeg trives ikke rigtig på barsel. Jeg skammer mig lidt over det, men jeg nyder det bare ikke. Altså jeg synes da vores datter er skøn og mild, men jeg savner bare voksen kontakt og føle at jeg producerer noget i løbet af dagen. Jeg savner mit arbejde! 
Min barsel slutter om under 2 måneder og når jeg fortæller det til folk, siger de alle samme “uhhh, så skal du huske at nyde den sidste tid!”. Men altså, jeg går ærligtalt bare og tæller ned.

Med vores første barn havde jeg det slet ikke sådan her, der var jeg en storsmilende nybagt mor, der gik på café med mødregruppen, baby svømning, tumlastik, baby massage og rytmik og drøn hyggede mig. Men jeg fødte under lockdown i december og havde jo stortset inden barselsbesøg og alle “barsels aktiviteter” var aflyst. Jeg tror det har gjort det lidt svært for mig, at jeg har følt mig buret inde i lejligheden. 

Jeg har totalt dårlig samvittighed og er bange for om vores datter kan mærke at jeg ikke synes det her er fedt.
Min mand overtager barslen når jeg starter på arbejde og han glæder dig heldigvis helt vildt! 

Jeg ved ikke rigtig om jeg søger gode råd, eller måske bare vil høre om jeg står alene med den her følelse af at barsel er piv kedeligt….

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli

Anonym

Den følelse havde jeg også på barsel! Jeg var mega klar til at komme tilbage på arbejde og synes det var skønt at snakke med andre voksne igen om andet end mit barn! Så du skal betsemt ikke skamme dig - det må virkelig ha været tungt at være på barsel midt i Corona. Jeg er lige gået på barsel igen og tror ikke jeg vil elske det lige så meget som første gang - alt det praktiske fylder jo endnu mere denne gange med et barn i forvejen.

Anmeld Citér

13. juli

Optimom

Profilbillede for Optimom

Sådan havde jeg det også. Jeg elsker mine børn, men babyer synes jeg er kedelige. Jeg savnede voksensamtaler og mentale udfordringer.

Mit råd er at aftale besøg eller gåture med andre på barsel, fx den/dem du snakker bedst med fra mødregruppen. Slå en sludder af med andre voksne på legepladsen - de keder sig også ofte. Besøg eller skriv til dit arbejde. Måske er der noget du kan læse op på eller er online kursus du kan tage i eget tempo, når baby tillader det. Find på små overskuelige projekter, som giver dig følelsen af at have udrettet noget. Meld dig til efterfødselstræning eller rytmik. Og bed din mand om at passe lidt ind imellem så du kan få tid til dig selv og løftet blikket over dagligdagens tøffen rundt ��

Held og lykke med den sidste tid

Anmeld Citér

13. juli

Moep

Jeg kedede mig også bravt med min første. Få uger inden min barsel sluttede, var jeg forbi mit arbejde og talte med min chef om hvor meget jeg glædede mig til at komme ud og tale med voksne. Var generelt ikke så god til at lave alle mulige aktiviteter. Og så kom corona, præcis 2 uger inden min barsel stoppede. Der fik jeg virkelig også følelsen af at blive indespærret! 

Anmeld Citér

13. juli

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Du er absolut ikke alene.

Nu er jeg selvstændig-'og hverken kan eller vil være væk fra min virksomhed i flere mdr.

Så her har jeg arbejdet under barsel. -'og det har gjort at jeg ikke kedede mig.

Jeg dur ikke til ikke at producere noget - og de fleste af mine venner har det ligesom mig.

Man kan sagtens være en god mor , selv om man ikke er fan af hjemmelivet.

Og din trivsel er lige så vigtigt for din datter som for dig. 

Så drop den dårlige samvittighed-' du er helt normal.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.