Gravid trods fortrydelsespille og kort mens?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.838 visninger
12 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer. 
Jeg har håber at nogle har tid og overskud til at svare.

Jeg går med en hulens masse tanker!

forsøger at gøre det kort.

20/6 tog jeg fortrydelsespille ( knap 12 timer efter samleje)

1/7 meget svag positiv test

4/7 menstruation som varer lige knapt 1.5 døgn ( med friskt rødt blod, hinder mm., dog uden mens-ubehag). Min mens plejer at vare ca 3 dage hvoraf det ene døgn er forbundet med mange smerter og ubehag. 

9/7 tydeligere test 

nu er mit spørgsmål.
Kan jeg fortsat være gravid? Altså ville min test ikke blive mindre svag, hvis jeg har 4/7 har “mistet” det befrugtede æg i forbindelse med mens. ��
Skal ha taget bp i næste uge. Men lige nu er ventetiden lang. 
Har kvalme , murren og mande andre symptomer på graviditet. 

ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg. Men hvis nogle har erfaringer eller andet at bidrage med, vil jeg sætte stor pris på dem. 

tak for at I læste så langt. 
dbh fra mig ����

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2021

Anonym

Jeg vil ringe til min læge mandag og fortælle li det du skriver. Han/hun vil nok tag en prøve for at være 100%endt en urinprøve eller blodprøve 

Også kan du tag den derfra. Du kan ikke gøre så meget andet end det.

Er du alne om det. Eller har du måske fyren du var samme med til at snakke om det med. 

Anmeld Citér

10. juli 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg vil ringe til min læge mandag og fortælle li det du skriver. Han/hun vil nok tag en prøve for at være 100%endt en urinprøve eller blodprøve 

Også kan du tag den derfra. Du kan ikke gøre så meget andet end det.

Er du alne om det. Eller har du måske fyren du var samme med til at snakke om det med. 

Tak for dit svar

jeg er i fast forhold og har 2 skønne unger . Men har dog aldrig prøvet noget lignende før. 
ringede til min læge igår, som blot sagde jeg var gravid og at det kunne gå begge veje. 
men synes det er mærkeligt med den korte mens. 
Men tak for at du tog dig tid. 

Anmeld Citér

10. juli 2021

2017morigen

Det er mange som bløder i starten af deres gravidtet. Det er slet ikke usædvanligt og da slet ikke hvis det er mindre blødning end normalt.

Og med de datoer du nævner så lyder det heller ikke usandsynligt at du har haft ÆL inden du tog pillen og så virker den ikke.

Så du er nok gravid men lige som alle andre graviditeter så kan man sige om det er en blivende graviditet 

Anmeld Citér

11. juli 2021

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Det er mange som bløder i starten af deres gravidtet. Det er slet ikke usædvanligt og da slet ikke hvis det er mindre blødning end normalt.

Og med de datoer du nævner så lyder det heller ikke usandsynligt at du har haft ÆL inden du tog pillen og så virker den ikke.

Så du er nok gravid men lige som alle andre graviditeter så kan man sige om det er en blivende graviditet 

Tak for dit svar.

Min krop opfører sig mærkeligt. 
har i morges taget en RFSU test. Som indenfor 20 min blev meget meget meget svag i test feltet.

Enten er jeg ikke så langt henne, og ellers må jeg sq fejle noget. Mine andre 2 graviditeter, var helt anderledes. Jeg vedhæfter lige et billede af den nye test. 
Vil bare ikke ringe til lægen imorgen, i så fald jeg ikke er gravid. Så spilder jeg deres tid. 
måske I lige vil tage et kig på den.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. juli 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Min krop opfører sig mærkeligt. 
har i morges taget en RFSU test. Som indenfor 20 min blev meget meget meget svag i test feltet.

Enten er jeg ikke så langt henne, og ellers må jeg sq fejle noget. Mine andre 2 graviditeter, var helt anderledes. Jeg vedhæfter lige et billede af den nye test. 
Vil bare ikke ringe til lægen imorgen, i så fald jeg ikke er gravid. Så spilder jeg deres tid. 
måske I lige vil tage et kig på den.

Billedet har jeg først taget 5 timer efter. Farven er pænt falmet

Anmeld Citér

11. juli 2021

Anonym

Du er nødt til at aflæse testen inden for den tid der står på vejledningen, da den ellers kan vise falsk positiv

Anmeld Citér

11. juli 2021

Kir

Jeg havde menstruation og 2 uger efter tog jeg en test da jeg fik ømme bryster og murren i underlivet. Den var super positiv. Lægen forstod ikke helt at jeg kunne teste positiv og bad mig teste en uge senere, der var den så negativ. Jeg havde dog pletblødning hver dag så fik målt hcg. Det steg en smule, så blev undersøgt yderligere. Lang historie kort så endte det med at jeg efter en måned med pletblødninger og konstant småstigende hcg endelig fik menstruation og hcg'et forsvandt. Jeg tror jeg har haft et befrugtet æg der ikke satte sig fast og så har kroppen ikke helt kunne komme af med det hele.

Ved ikke om det er noget lignende for dig, men måske meget smart at få tjekket hos lægen...

I øvrigt vil jeg også sige at den sidste test ikke er gyldig hvis den ikke er taget inden for tiden. 

Anmeld Citér

16. juli 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Jeg havde menstruation og 2 uger efter tog jeg en test da jeg fik ømme bryster og murren i underlivet. Den var super positiv. Lægen forstod ikke helt at jeg kunne teste positiv og bad mig teste en uge senere, der var den så negativ. Jeg havde dog pletblødning hver dag så fik målt hcg. Det steg en smule, så blev undersøgt yderligere. Lang historie kort så endte det med at jeg efter en måned med pletblødninger og konstant småstigende hcg endelig fik menstruation og hcg'et forsvandt. Jeg tror jeg har haft et befrugtet æg der ikke satte sig fast og så har kroppen ikke helt kunne komme af med det hele.

Ved ikke om det er noget lignende for dig, men måske meget smart at få tjekket hos lægen...

I øvrigt vil jeg også sige at den sidste test ikke er gyldig hvis den ikke er taget inden for tiden. 

Tak for dit svar! Det kunne godt minde som det , du beskriver  

Må afsted til lægen. 
Ha en dejlig dag. 

Anmeld Citér

16. juli 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du er nødt til at aflæse testen inden for den tid der står på vejledningen, da den ellers kan vise falsk positiv

Tak for dit svar. 
testen skal aflæses inden 35 min. 
Jeg får fortsat svage streger indenfor tiden  må vente til næste mens periode, Så får jeg vel et svar.  Ha en dejlig dag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.