Ringe, ikke om børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.144 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. april 2008

Rasmine

Hvem har guld vielsesringe, og hvorfor? Og hvem har hvidguld/sølv og hvorfor? Har I guld pga. traditionen i det, eller fordi I godt kan lide guld? Jeg har altid svoret til sølv, som så sku være hvidguld, når nu jeg sku ha' en ring af lillefar, men i aftes kom vi til at snakke om at guldringen, jeg har kig på, faktisk osse er ret pæn. Og vi kan faktisk godt lide de der lidt gammeldags traditioner. http://www.g-ring.dk/22_vie_organic_frames/22_sekunda_a.html Det er den ring jeg har kig på, hvis det skal være guld. Og har lige snakket med en guldsmed i Århus, som sagde de også meget gerne ville lave en ring, designet af os selv. SÅ den kunne jo sagtens blive ligesom den på billedet. Har mine bedsteforældres gamle vielsesringe, guld, som evt. ku' smeltes sammen til et lille hjerte, som ku' sættes i min ring. ER i 7 sind, vil bare ha' en ring NU, men det skal jo være den rigtige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2008

Muffinmus

Har hvidgukd.. synes det er smukt og tidløst.
Er generelt ikke til guld, men mest fordi jeg synes det er til gamle mennesker og øh..etniske folk(synes tit de har meget guld på i div lande for at vise deres økonomi er i orden). Fik af vide af en egypter at det er sådan man har vist sin rigdom i mange tusinde år og at man stadig har så meget guld fordi de er vokset op med det. synes måske det passer bedre til dem end til os lyse fra europa:)
Men generelt synes jeg ikke det er pænere end sølv og hvidguld.
Ville bare ikke have guld, sølv var for tamt og så blev det jo altså hvidguld.
men vælg da det du synes er lækkert:)

Anmeld

14. april 2008

Nadi

Vores forlovelses ring bliver også vores vielses ring, men de er af titanium og meget enkle. I min er der en "rille" hvori der sidder en sten og min kærestes er bare heklt flad. VI kan rigtig godt lide at gå med dem begge to og de er så lette at du ikke mærker du har den på.
Vi prøvede også en del ringe inden vi fandt frem til dem vi har nu, men da den kom på fingeren vidste jeg bare det skulle være den.
Hvis jeg skulle vælge en anden vielsesring så skulle den være af hvidguld fordi jeg synes det er mere mig end guld.

Hvor er det en smuk ring du har kig på, lige min smag elsker det rå look. Håber I finder de helt rigtige ringe til jer.

-Nadia

Anmeld

14. april 2008

Mie A

Nadi skriver:

Vores forlovelses ring bliver også vores vielses ring, men de er af titanium og meget enkle. I min er der en "rille" hvori der sidder en sten og min kærestes er bare heklt flad. VI kan rigtig godt lide at gå med dem begge to og de er så lette at du ikke mærker du har den på.
Vi prøvede også en del ringe inden vi fandt frem til dem vi har nu, men da den kom på fingeren vidste jeg bare det skulle være den.
Hvis jeg skulle vælge en anden vielsesring så skulle den være af hvidguld fordi jeg synes det er mere mig end guld.

Hvor er det en smuk ring du har kig på, lige min smag elsker det rå look. Håber I finder de helt rigtige ringe til jer.

-Nadia

Det lyder præcis som vores vielsesringe :D
Jeg synes titanium er rigtigt flot.

Anmeld

14. april 2008

Anja

Vi valgte nogle kraftige ringe i hvidguld. I min er der en enkelt sten som er nedsænket så den ikke er hævet over ringens overflade.

Vi valgte hvidguld, da det er tidsløst og pænt. Ingen af os kan lige alm guld og vi ville ikke "nøjes" med sølv til vores vielsesringe.

De var lidt pebrede, men vi er super glade for dem :)

Anmeld

14. april 2008

Astrid P

Hej Mette.
Vi hentede vores ringe i lørdags, så nu er vi ved at være klar til bryllup! Vi har valgt nogle i alm. guld uden sten (Jeg bryder mig ikke om diamanter lige PT). De er dog meget smukke og specielle. Det er en guldsmed i Århus der har designet og lavet dem, en rigtig håndværker der brænder for sit fag, så det har vi været vildt glade for. Han laver også gerne ringe som man selv designer... Vi valgte guld fordi jeg er mest til det. Mine fregner passer godt til guldsmykker! Vi har desuden fået min morfars gamle vielsesring smeltet med i guldet til vores ringe, det synes jeg er en meget smuk tanke.
Det er en meget smuk ring du har fundet, den kan jeg godt forstå at du er vild med!

God jagt, og husk at ringen skal føles helt rigtig når du prøver den på!

KH Astrid

Anmeld

14. april 2008

Rasmine

Astrid P skriver:

Hej Mette.
Vi hentede vores ringe i lørdags, så nu er vi ved at være klar til bryllup! Vi har valgt nogle i alm. guld uden sten (Jeg bryder mig ikke om diamanter lige PT). De er dog meget smukke og specielle. Det er en guldsmed i Århus der har designet og lavet dem, en rigtig håndværker der brænder for sit fag, så det har vi været vildt glade for. Han laver også gerne ringe som man selv designer... Vi valgte guld fordi jeg er mest til det. Mine fregner passer godt til guldsmykker! Vi har desuden fået min morfars gamle vielsesring smeltet med i guldet til vores ringe, det synes jeg er en meget smuk tanke.
Det er en meget smuk ring du har fundet, den kan jeg godt forstå at du er vild med!

KH Astrid

Det sku vel ikke være Dauf & Pede??

Anmeld

14. april 2008

Astrid P

Nej, men dem har jeg også hørt rigtig meget godt om!

Anmeld

14. april 2008

LouiseViola

Astrid P skriver:

Hej Mette.

KH Astrid

Sådan ser vores vielsesringe også ud, guld og ikke noget figumdik. Synes guld er rigtig fint og tidløst, jeg har en del arvesmykker, og derfor passer en helt glat guldring til det hele.
He he jeg har altså ikke fregner, men synes nu at guld passer godt til mig, trods alt ;)

Forresten Astrid, så synes jeg bare at det er super at I har fået smeltet en gammel ring ind i jeres vielsesringe! En rigtig smuk tanke!

Anmeld

14. april 2008

Loggidut

jeg mener af normen er:
forlovelse = sølv
og vielse = guld

men mich og jeg var enige om at købe alm guld fra start af...og genbruge ringen...for vi er glade for den, og den betyder ret meget for mig, eftersom det var den første ring jeg fik af ham, og forresten også den eneste jeg går med...kan jo ikke rende rundt med mange ringe p.g.a. mit job!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.