Baby's køn vs. Graviditets symptomer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2021

Anonym trådstarter

Kom med alle jeres graviditets historier 

Jeg synes det ville være sjovt at høre om jeres graviditeter, hvordan i havde det i starten, kvalme, hvad mærkelig mad i havde lyst til, hvor hurtigt maven poppede ud, hvordan i bar maven osv. vs. om i fik en pige eller en dreng

Jeg kan starte
begge mine tidligere graviditeter var stort set ens, ingen kvalme, bare ekstremt træt i starten. ikke rigtig nogle underlige madvander, jo med den ene ville jeg have min mad rigtig stærk og den anden spiste jeg uendeligt med sodavands is. 
Maven poppede rimlige tidligt, omkring starten af 2. trimester
Jeg havde begge gange en kæææmpe stor mave der sad midt på, lidt spids og helt op under brysterne. 

1. gang fik jeg en Pige
2. gang fik jeg OGSÅ en pige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2021

Bentemor

Nej har ikke kunne skelne køn ud fra graviditets symptomer, har været lige syg alle tre gange. Kaster op og kaster op alle månederne igennem. Har været virkelig syg alle gangene. 

Anmeld Citér

9. juli 2021

Moep

1. gang: kvalme og ulidelig træthed i første trimester. Kunne kun spise bananer og brød. Fra andet trimester fik jeg det strålende, og havde en trang til friske cherrytomater. Der  skulle stå en pakke i køleren hele tiden  Maven sad helt lige på, og bagfra kunne man ikke se at jeg var gravid. Dog en del vand i kroppen de sidste uger. Kunne holde til flere storbyferier og en koncert i de sidste uger op til fødslen  

2. gang: flyvende første trimester. Sulten konstant og hele tiden, kunne æde en hest til morgen, middag og aften. Ikke skyggen af kvalme. Da jeg nåede til tredje trimester, kunne jeg næsten intet uden at have ondt i hele kroppen og plukveer resten af dagen. Kunne maks gå 500 meter og blev småtspisende. Rigtig meget mavesyre, og ingen cravings. Igen sad maven lige på.

Har fået drenge begge gange.

Anmeld Citér

9. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Første gang havde jeg meget kvalme og kastede op dagligt i 1. og 2. trimester. Herefter havde jeg en nem graviditet og kunne have arbejdet lige til det sidste. En uge før termin gik jeg 8 km uden pause. Min mave var fin rund, og jeg tog ikke på andre steder end på maven. Ud kom en dreng. 

Anden gang havde jeg en smule kvalme i starten, men var mest bare træt. Jeg fik bækkenløsning allerede i uge 16, og blev sygemeldt noget tid efter. Kunne herefter stort set kun ligge i sengen. Jeg tog ikke meget på, og det hele sad igen kun på maven. Ud kom endnu en dreng. 

Hvis man skulle tro myterne omkring drenge-/ pigegraviditet skulle første være en pige ud fra kvalme/opkast, og begge gange en dreng pga mavens form. Jeg troede første blev en pige inden kønsscanning, og anden gang havde jeg en korrekt fornemmelse af at det var en dreng, men der er jo 50/50 for at gætte rigtigt

Anmeld Citér

9. juli 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Alle tre graviditeter ca. Ens og har 2 drenge og 1 pige ��

Eneste forskel på graviditeterne var at jeg kunne teste positiv "til normalt tid" ved pige mens drengene var langsomme startere og dem kunne jeg første teste positiv med 5+ (og det var svagt). Denne gang har jeg testet positiv til normalt tid og tænker derfor pige, så jeg bliver faktisk overraskende hvis det viser sig at være en dreng til MD (dog er jeg ligeglad)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.