Ammer og gravid med nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

966 visninger
4 svar
1 synes godt om
8. juli 2021

BebeTil2

Hej piger,

Jeg har en datter på 20 mdr. Som stadig ammes i søvn og om natten, jeg er nu blevet gravid og får altid af vide at hun kommer til at stoppe selv nu.men jeg føler jeg selv aktiv bliver nød til at stoppe hende. 

Er der andre som er eller har prøvet det samme? Stoppede jeres børn selv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2021

Maricella

Profilbillede for Maricella

Man behøver jo ikke stoppe med at amme? Måske dit barn stopper selv, måske ikke. Man kan sagtens tandemamme. Der er en gruppe for det på facebook. Og ellers har ammenet skrevet om.amning og graviditet. Jeg tog det som det kom og havde fprberedt mig på at amme både den "store" og den nyfødte, men den ældste stoppede så 1 måned før termin 

Anmeld Citér

9. juli 2021

Blomste

Vi stoppede med amning nogle måneder før jeg blev gravid 2. gang, så jeg har ikke selv nogen erfaring på området..  men jeg har en veninde der fik børn ca. samtidig med mig og hun fortsatte med at amme sit første barn hele graviditeten indtil nogle uger op til fødslen ved nr. 2.
Hendes første barn stoppede helt selv amningen fordi hun syntes lige pludselig at mælken ikke smagte godt mere 

Anmeld Citér

13. juli 2021

BebeTil2

Jeg har godt hørt at nogen børn stopper selv, fordi mælken bliver bitter, men føler ikke det sker her �� 

Jeg har ikke lyst til at amme 2 børn. Jeg synes det har været utrolig hårdt med nr. 1 som ammede 1time af gangen  med 20 min mellemrum ����‍♀️ hun ammes stadig i søvn ellers nægter hun at sove og hun vågner stadig en million gange om natten for at finde tryghed ved brystet. 

Jeg vil jo ikke lave andet hvis jeg skulle amme begge to �� lige pt. Er hun mega stædig, og kan finde på at slå mig eller bide mig hvis det ikke lige går efter hendes bog. Tænk hvis hun ikke vil dele mælken med sin kommende bror/søs. 

Jeg har mere brug for hjælp til hvordan man stopper. Stoppede jeres af sig selv? Eller gjorde i noget aktivt?

Sorry min sene respons, har ikke været på toppen. 

Anmeld Citér

13. juli 2021

HapsHapsHaps

Jeg stoppede for nogle måneder siden da jeg snart har termin med lillesøster, og jeg skal heller ikke amme to børn samtidig! Min dreng er 2. Jeg skar én ammetår væk ad gangen, og holdt stand selvom det var svært! Startede med at tage eftermiddagståren væk, så morgentåren og til sidst aften/nattetåren. Far sov med ham i en periode, og tog over hvis/når han blev for gal over at få nej til mælk. Det var lidt hårdt i en kort periode, men ellers gik det rigtig fint. Sørgede for at give hygge på andre måder (sofa, dyne, ekstra godnatsange mv) Jeg sagde til ham at brysterne var tomme, den accepterede han hurtigt og begyndte selv at sige det. 

Han kan stadig ind imellem spørge om en tår mælk, men det er mest for sjov og han griner altid og siger selv "neeej, der er ikke mere!" Jeg er begyndt at fortælle ham at der snart kommer mælk igen, men at det er til lillesøster. Ind imellem sniger han sig til at prøve at tage en tår, men det er mest af gammel vane tror jeg

Held og lykke, det kan sagtens lade sig gøre, men du undgår nok ikke noget gråd og frustration.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.