Jeg stoppede for nogle måneder siden da jeg snart har termin med lillesøster, og jeg skal heller ikke amme to børn samtidig! Min dreng er 2. Jeg skar én ammetår væk ad gangen, og holdt stand selvom det var svært! Startede med at tage eftermiddagståren væk, så morgentåren og til sidst aften/nattetåren. Far sov med ham i en periode, og tog over hvis/når han blev for gal over at få nej til mælk. Det var lidt hårdt i en kort periode, men ellers gik det rigtig fint. Sørgede for at give hygge på andre måder (sofa, dyne, ekstra godnatsange mv) Jeg sagde til ham at brysterne var tomme, den accepterede han hurtigt og begyndte selv at sige det.
Han kan stadig ind imellem spørge om en tår mælk, men det er mest for sjov og han griner altid og siger selv "neeej, der er ikke mere!" Jeg er begyndt at fortælle ham at der snart kommer mælk igen, men at det er til lillesøster. Ind imellem sniger han sig til at prøve at tage en tår, men det er mest af gammel vane tror jeg 
Held og lykke, det kan sagtens lade sig gøre, men du undgår nok ikke noget gråd og frustration.
Anmeld
Citér