Hvornår fjernede i sengeranden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.173 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. juli 2021

SBV

Hej alle på Baby.dk

Mit spørgsmål går på hvornår I fjernede sengeranden i Jeres børns seng?

Jeg har en utrolig varm dreng som sveder helt vildt meget når han sover, selvom han kun har ble og et tyndt lagen på. Fordi han sveder så meget vågner han flere gange i løbet af natten. Jeg begynder derfor at tænke på om det er fordi der er lidt ‘indelukket’ i hans seng, nu hvor han har en tyk og høj sengerand. Det ville måske give ham lidt mere luft hvis den blev fjernet. Min søn er 20 måneder, så ved ikke helt om han er klar til at den bliver fjernet og om det overhovedet anbefales i den alder? Det kunne derfor være interessant at hører hvad I andre har gjort

Venlig hilsen

Sarah

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2021

Elle4

Hvad der anbefales ved jeg ikke, men tænker sagtens du kan fjerne den.

ulempe som jeg ser det er at de kan slå hovedet ind i sengen og sutterne falder ud

men Jeg ville klart prøve når han er så varm.

Anmeld Citér

7. juli 2021

1mere

Min søn på 3,5 år sover stadig med sin sengerand, mest fordi han sover uroligt og banker hovedet ind i sengekanten hvilket han så vågner af. han sover i en højseng pt, hvilket kun gør det endnu varmere, men vi har blot åbnet vinduet på klem om natten, så går det fint

Anmeld Citér

7. juli 2021

SBV

Vi har både vindue og hans dør ind til værelset åbent men alligevel er han driv våd af sved. Han bruger heldigvis ikke sut, så det vil ikke blive et problem.

Vi har faktisk sådan en lang slange, kom jeg lige til at tænke på. Den kunne man måske ligge ned i sengen istedet for, så har han stadig lidt til at beskytte hovedet men også mere luft end ved sengeranden

Anmeld Citér

7. juli 2021

Agma

Profilbillede for Agma

Har i tjekket betrækket på selve madrassen? Vores har en side der er beregnet til at være opad om vinteren som er mere ulden og en til om sommeren som er mere luftig. Og så er der også nogle lagener som lader huden ånde mere end andre. Det har hjulpet lidt hos os efter vi fandt ud af det.

Anmeld Citér

7. juli 2021

SBV

Agma skriver:

Har i tjekket betrækket på selve madrassen? Vores har en side der er beregnet til at være opad om vinteren som er mere ulden og en til om sommeren som er mere luftig. Og så er der også nogle lagener som lader huden ånde mere end andre. Det har hjulpet lidt hos os efter vi fandt ud af det.

Tak for gode råd, det havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg må tage et kig på madrassen imorgen og se om der står et eller andet og undersøge om man kan finde nogle bedre og mere åndbare lagener

Anmeld Citér

7. juli 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
SBV skriver:

Hej alle på Baby.dk

Mit spørgsmål går på hvornår I fjernede sengeranden i Jeres børns seng?

Jeg har en utrolig varm dreng som sveder helt vildt meget når han sover, selvom han kun har ble og et tyndt lagen på. Fordi han sveder så meget vågner han flere gange i løbet af natten. Jeg begynder derfor at tænke på om det er fordi der er lidt ‘indelukket’ i hans seng, nu hvor han har en tyk og høj sengerand. Det ville måske give ham lidt mere luft hvis den blev fjernet. Min søn er 20 måneder, så ved ikke helt om han er klar til at den bliver fjernet og om det overhovedet anbefales i den alder? Det kunne derfor være interessant at hører hvad I andre har gjort

Venlig hilsen

Sarah

Jeg kan ikke se at der skulle være en aldersmæssig grund til ikke at fjerne den. Mange steder bruger de den ikke. Vi bor i et varmt klima og brugte den aldrig fra Maj til September. Det var bare for varmt. Som en anden skriver check materialerne på sengetøj. 

Anmeld Citér

7. juli 2021

Babilooo

Der er ikke noget sikkerhedsmæssigt i forhold til at beholde en sengerand. Hullerne er så små at hovedet ikke kan sidde fast.

bare tag den af

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.