Igangsættelse efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. juli 2021

JC2014

Profilbillede for JC2014

Så ramte jeg de 41 uger. Tankerne omkring igangsættelse er begyndt at indfinde sig, hvis nu baby ikke når at komme af sig selv inden... Fødte ellers efter at have fået spontane veer med de andre to. Første fødsel endte dog i akut kejsersnit. Anden fødsel var en succesfuld VBAC. Mit akutte kejsersnit var en hård oplevelse, og frygter at risikoen for en gentagelse vil være øget ved en igangsættelse. Er der nogen herinde der har nogle positive historier omkring igangsættelse efter et tidligere kejsersnit? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2021

Gizzla

Hej.

For 12 år siden blev jeg sat i gang da datteren skulle til verden, men efter 18 timers veer, fandt de ud af at hun lå skævt OG var stjernekigger, så det blev akut kejsersnit, som gik så fint.

6 måneder fandt vi ud af at jeg var gravid igen og da jeg skulle have lillebror ud, blev jeg sat i gang og bedst som vi troede at det da ikke blev til noget, så fik jeg veer og på under 2 timer kom han til verden. Så total positiv historie herfra og skulle vi have flere børn, havde jeg med glæde gjort det, for det var bare så god en oplevelse.

Håber alt det bedste for dig

Anmeld Citér

7. juli 2021

Gizzla

Hej.

For 12 år siden blev jeg sat i gang da datteren skulle til verden, men efter 18 timers veer, fandt de ud af at hun lå skævt OG var stjernekigger, så det blev akut kejsersnit, som gik så fint.

6 måneder efter fandt vi ud af at jeg var gravid igen og da jeg skulle have lillebror ud, blev jeg sat i gang og bedst som vi troede at det da ikke blev til noget, så fik jeg veer og på under 2 timer kom han til verden. Så total positiv historie herfra og skulle vi have flere børn, havde jeg med glæde gjort det, for det var bare så god en oplevelse.

Håber alt det bedste for dig

Anmeld Citér

10. juli 2021

Miand3

Min første er født ved akut kejsersnit. 
blev sat igang med nr. 2, ved ballonkateter efterfulgt af at de tog vandet. Blev sat igang en uge før termin.
Fik lagt ballon mandag aften, mærkede intet da de lagde den. Fik lidt uregelmæssige veer som varede hele natten. ballonen faldt selv ud kl 11:30 dagen efter (det er godt - betyder at livmoderhalsen er åbnet sig). De tog vandet kl 12:10, og veerne tog fart hurtigt. Fødte kl 19. 
Jeg havde en rigtig god oplevelse. Selvfølgelig ville det have været federe at kroppen selv startede, men det tog små 7 timer fra veerne gik igang til hun var ude. Det var jeg godt tilfreds med kontra de 26 timer ved første fødsel der endte i akut kejsersnit, men som selv gik igang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.