Tidlig scanning uden hjerteblink

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.793 visninger
15 svar
18 synes godt om
6. juli 2021

Babybaby2022

Var i dag til en tidlig terminsscanning hos en gyn, efter henvisning fra min læge. Efter egen beregning skulle jeg være omkring 6+0, men hun kunne ikke se hjerteblink. Hun kunne se gestationssækken og en blommesæk, så hun mente jeg var kortere henne. Så nu har vi tid til en ny scanning om halvanden uge, men synes bare hun virkede sådan lidt negativ
Er der nogle, der har nogle lignende solstrålehistorier?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2021

Altea

Hvornår havde du æl? Dét bestemmer jo hvor langt du er.. Ellers kan du sammenholde med, hvornår du gik fra negativ til positiv, det kan jo også give en indikation. Med blommesæk og gestationssæk er det ikke negativt, du er nok bare ikke så langt. Det er også meget tidligt at sætte scanningen, hvis ikke man præcist ved hvor langt man er

Anmeld Citér

6. juli 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Med min nr 2 blev jeg scannet da jeg iflg beregning var 6+4. Der var intet hjerteblink, og hun kunne ikke se et foster. Hun gættede på at jeg nok var 5+5/6 i stedet. Og det passede! Til nf blev jeg også sat 5 dage tilbage ifht beregningen. 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Babybaby2022

Altea skriver:

Hvornår havde du æl? Dét bestemmer jo hvor langt du er.. Ellers kan du sammenholde med, hvornår du gik fra negativ til positiv, det kan jo også give en indikation. Med blommesæk og gestationssæk er det ikke negativt, du er nok bare ikke så langt. Det er også meget tidligt at sætte scanningen, hvis ikke man præcist ved hvor langt man er

Jeg ved det ikke, da jeg ikke har fået min mens efter jeg fødte min søn i januar, men jeg ved at det må være små 4 uger siden at befrugtningen skete. 

Har fået taget to blodprøver hos lægen, som viste fin stigning i hCG (seneste for en uge siden som var på 2200), og derfor lavede min læge en henvisning

Anmeld Citér

6. juli 2021

Babybaby2022

MamaGulloev skriver:

Med min nr 2 blev jeg scannet da jeg iflg beregning var 6+4. Der var intet hjerteblink, og hun kunne ikke se et foster. Hun gættede på at jeg nok var 5+5/6 i stedet. Og det passede! Til nf blev jeg også sat 5 dage tilbage ifht beregningen. 

Nå, ej hvor dejligt at høre

Anmeld Citér

6. juli 2021

Sommer83

Jeg blev gravid i 2010 med barn nummer 2.
Lægen havde regnet ud jeg havde termin midt i marts.
Jeg blev scannet da jeg var 8 uger henne, men de kunne desværre intet se, så fik en ny tid halvanden uge senere. 
Denne gang var der så masser af liv, men røg langt over 2 uger tilbage…
Hele graviditeten var hun meget lille og fulgte hendes egen kurve, men Idag har jeg den skønneste pige på 10 år❤️

Så det kan godt ende positiv❤️
Håber på det bedste for dig

Anmeld Citér

6. juli 2021

Mullemor20021

Jeg tog til tidlig scanning da jeg efter beregning burde være i uge 8. 

Jeg fik præcis det samme at se som du gjorde og fik derfor taget blodprøver, og blev bedt om at tage til kontrol scanning 2 uger efter.

Der så jeg så en fin lille reje med hjerteblink. Blev til nakkefold scanning rykket 2 uger, og var derfor slet ikke så langt henne som jeg troede ��

Jeg er lige gået ind i uge 38 nu og venter barw på han kommer ud �� 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Morpåudebane

I min sidste graviditet var jeg til en tidlig scanning 7+ efter egne beregninger) men blev vurderet til 6+ af hende der scannede mig. 2 uger efter var jeg til endnu en scanning og der vurderede de mig til at være 9+,,, så der kan være kæmpe forskel på udviklingen de første 2 mdr af en graviditet. Krydser fingre for et fint hjerteblink om 1,5 uge

Anmeld Citér

6. juli 2021

Babybaby2022

Sommer83 skriver:

Jeg blev gravid i 2010 med barn nummer 2.
Lægen havde regnet ud jeg havde termin midt i marts.
Jeg blev scannet da jeg var 8 uger henne, men de kunne desværre intet se, så fik en ny tid halvanden uge senere. 
Denne gang var der så masser af liv, men røg langt over 2 uger tilbage…
Hele graviditeten var hun meget lille og fulgte hendes egen kurve, men Idag har jeg den skønneste pige på 10 år❤️

Så det kan godt ende positiv❤️
Håber på det bedste for dig

Wow, det var også lang tid at blive rykket. Dejligt det endte godt

Tak ❤️

Anmeld Citér

6. juli 2021

Babybaby2022

Mullemor20021 skriver:

Jeg tog til tidlig scanning da jeg efter beregning burde være i uge 8. 

Jeg fik præcis det samme at se som du gjorde og fik derfor taget blodprøver, og blev bedt om at tage til kontrol scanning 2 uger efter.

Der så jeg så en fin lille reje med hjerteblink. Blev til nakkefold scanning rykket 2 uger, og var derfor slet ikke så langt henne som jeg troede ��

Jeg er lige gået ind i uge 38 nu og venter barw på han kommer ud �� 

Nå hvor dejligt at høre at nogen har stået i samme situation hvor det er endt godt ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.