Gravid eller vaccine ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.433 visninger
12 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2021

Morpåudebane

Spg. Til Jer der prøver at blive gravide som også er i kategorien 30-34 

holder i en pause i juli og tager vaccinen eller dropper i vaccinen og fokusere på baby ?

jeg brænder HØJT for en baby mere, og juli er 5. Cyklus, så tålmodigheden er ikke stor! men vil jo egentlig også gerne have vaccinen, så vi har nu besluttet at springe juli over. 

hvad gør i ?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2021

2018mor

Morpåudebane skriver:

Spg. Til Jer der prøver at blive gravide som også er i kategorien 30-34 

holder i en pause i juli og tager vaccinen eller dropper i vaccinen og fokusere på baby ?

jeg brænder HØJT for en baby mere, og juli er 5. Cyklus, så tålmodigheden er ikke stor! men vil jo egentlig også gerne have vaccinen, så vi har nu besluttet at springe juli over. 

hvad gør i ?  

Nu er jeg allerede gravid, og må derfor desværre ikke blive vaccineret. Men havde vi stået midt i projekt baby, og det kun handlede om en eller to måneders pause, så havde jeg valgt at holde pause og få vaccinen. Nøj hvor er jeg misundelig på alle dem der kan få vaccinen og få deres liv tilbage, mens jeg må vente minimum et år endnu (fordi man heller ikke må få den, mens man ammer). Jeg er dødtræt af at skulle testes hver gang jeg gerne vil leve mit liv lidt - og det til trods for, at jeg ikke engang er særlig tit på restaurant eller andet, hvor der kræves en negativ test. 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Morpåudebane

2018mor skriver:

Nu er jeg allerede gravid, og må derfor desværre ikke blive vaccineret. Men havde vi stået midt i projekt baby, og det kun handlede om en eller to måneders pause, så havde jeg valgt at holde pause og få vaccinen. Nøj hvor er jeg misundelig på alle dem der kan få vaccinen og få deres liv tilbage, mens jeg må vente minimum et år endnu (fordi man heller ikke må få den, mens man ammer). Jeg er dødtræt af at skulle testes hver gang jeg gerne vil leve mit liv lidt - og det til trods for, at jeg ikke engang er særlig tit på restaurant eller andet, hvor der kræves en negativ test. 

Det er PRÆCIS også derfor jeg tror vi sætter det på stand-by her i juli og så genoptage det i august. 

Selvom jeg selvfølgelig føler at et måned er MEEEEGA lang tid, når man kører på 5. Cyklus 

Anmeld Citér

6. juli 2021

Charl90

Jeg tager ikke imod vaccinen. Det er vel også over to måneder man skal springe over hvis man vil have begge stik med 5 uger imellem

Tænker du at blive gravid umiddelbart efter andet stik? Burde man så ikke også vente lidt?

Jeg har lige haft en SA i uge 11 og håber der nu er et vindue for hurtigt at blive gravid igen. I næste måned er det ét år siden jeg stoppede amning (prævention).

Anmeld Citér

7. juli 2021

Morpåudebane

Jeg tager ikke imod vaccinen. Det er vel også over to måneder man skal springe over hvis man vil have begge stik med 5 uger imellem

Tænker du at blive gravid umiddelbart efter andet stik? Burde man så ikke også vente lidt?

Jeg har lige haft en SA i uge 11 og håber der nu er et vindue for hurtigt at blive gravid igen. I næste måned er det ét år siden jeg stoppede amning (prævention).

De fraråder ikke at man går i gang efter 2. Stik, og da min ÆL er dagen efter 2. stik, er det derfor kun juli der i realiteten er no-go, men nej man burde nok også springe august over også. Der er 4,5 uger mellem mine stik

ked af at høre med dig SA! Kan godt forstå at du vil udnytte alle tænklige muligheder til at blive gravid igen

Anmeld Citér

7. juli 2021

Anonym2300

Jeg har taget imod den og mangler 2. Stik, selvom vi er i gang med projekt baby. Men i går læste jeg en masse artikler (bl.a. på forsiden af Politiken), at vaccinen kan give kortvarige blødningsforstyrrelser. Dagen efter jeg fik 1. Stik kom min mens ud af det blå, så jeg kunne godt have overvejet at lade være, set i bakspejlet fordi der nu går flere måneder med pause fra projekt baby. 

Anmeld Citér

7. juli 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har tre æg på frys som vi venter på at gå i gang med. Vi havde egentlig besluttet at prøve her i juni/ juli, da det jo så ud til at have lange udsigter for os 30-34 år at få vaccinen, og så ville jeg bare springe over. Men nu har jeg fået tid til sidste stik i starten af august, og det passer med at min næste cyklus starter der, så vi vil starte frysebehandling der. Jeg kan mærke at det er den rette beslutning. Jeg ved at min chef ville spørge dagligt om jeg havde fået min vaccine (Vi er en meget lille arbejdsplads hvor en enkelt smittet vil lukke det hele ned) Så enten kunne jeg lyve, sige at det ikke kom ham ved, eller fortælle om vores behandling, og ingen af delene lyder særlig tiltrækkende. Så det bliver rart at få på plads 

Anmeld Citér

7. juli 2021

Anonym

Jeg har tænkt det samme. Man bliver jo nødt til at forholde sig til at man pt desværre IKKE er gravid.

Jeg er ikke helt opdateret, men hvad sker der hvis man bliver gravid i vaccinationsprocessen? Er vaccinen skadelig for et foster eller hvorfor skal forsøg sættes helt på pause? Jeg har vidst ikke læst godt nok på lektien.

Anmeld Citér

7. juli 2021

Morpåudebane

Anonym skriver:

Jeg har tænkt det samme. Man bliver jo nødt til at forholde sig til at man pt desværre IKKE er gravid.

Jeg er ikke helt opdateret, men hvad sker der hvis man bliver gravid i vaccinationsprocessen? Er vaccinen skadelig for et foster eller hvorfor skal forsøg sættes helt på pause? Jeg har vidst ikke læst godt nok på lektien.

Så vidt jeg ved (info fra sygeplejerske veninde på svangerskabsafdeling) 

Så er det fordi at vaccinene kan gå i moderkagen og skade fosteret, men at det er mest risikabelt i 1. Trimester. Hun har desværre været vidne til et dødt foster i 15. Uge, muligsvis pga vaccinen. Der er ikke evidens for at en ny graviditet (2-4. Uge) bliver påvirket af vaccinen. Men alt er så svagt fordi der ikke er den store forskning i det. Derfor tør jeg ikke tage chancen før 2. Stik er givet. Jeg skal heldigvis have 2. Stik dagen før ÆL, så vi sætter kun projektet på pause i juli  

bliver man gravid mellem stik 1 og 2 må man derfor ikke få 2. stik før man er færdig med at være gravid. 

Anmeld Citér

7. juli 2021

Morpåudebane

Anonym2300 skriver:

Jeg har taget imod den og mangler 2. Stik, selvom vi er i gang med projekt baby. Men i går læste jeg en masse artikler (bl.a. på forsiden af Politiken), at vaccinen kan give kortvarige blødningsforstyrrelser. Dagen efter jeg fik 1. Stik kom min mens ud af det blå, så jeg kunne godt have overvejet at lade være, set i bakspejlet fordi der nu går flere måneder med pause fra projekt baby. 

Åhh det vidste jeg ikke, håber ikke min cyklus bliver helt tosset så vi skal vente 2-3 mdr i stedet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.