1. Lægebesøg ved en jordemoder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg ringede forleden til lægen og bad om en tid til 1. Lægebesøg fordi jeg er gravid.

Damen i telefonen siger tillykke og giver mig en tid og siger at jeg skal ind til (siger hendes navn) og siger at hun er jordemoder.

Først bagefter tænker jeg over at jeg slet ikke har fået en tid til lægen men en jordemoder.. Er det normalt?

Jeg skal stadig møde op i mit lægehus hvor min læge også holder til jeg skal bare ikke ind til lægen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2021

Anonym

Ja, hos min læge der var det en sygeplejerske der lavede vandrejournal, tog blodprøve osv. og så fik jeg en tid igen en uge efter, hvor lægen gennemgik det og så fik jeg den med hjem der.

Anmeld Citér

1. juli 2021

Anonym

Virker normalt. Nogle læge huse har ansat jordemødre til det arbejde. Det havde de ved mit gamle. I anden by end den jeg bor i nu 

Ved mit læge huse nu har de en SP der til ser børn til deres tider (altså 1 år 15mdr. Ovs) også vacciner børn.

Kan ikke se hvad problemet er synes det er okay de har jo speciel i at være gravid og babyer 

Anmeld Citér

1. juli 2021

Charl90

Helt normalt. Hvis der er en uddannet jordemoder i lægehuset er det jo oplagt at hun laver vandrejournalen det var der også i mit forrige lægehus. Det var bare super fint. Så gjorde hun lidt mere ud af undersøgelserne end hvad jeg tror en læge have gjort

Anmeld Citér

2. juli 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Helt normalt. Hvis der er en uddannet jordemoder i lægehuset er det jo oplagt at hun laver vandrejournalen det var der også i mit forrige lægehus. Det var bare super fint. Så gjorde hun lidt mere ud af undersøgelserne end hvad jeg tror en læge have gjort

Det giver god mening og så fint at hun kan tage sig godt af mig/ os

Jeg har bare ikke tidligere hørt om det eller selv prøvet det med vores andre børn

Anmeld Citér

21. juli 2021

Anonym

I mit lægehus er det også en fast jordemoder de har ansat til undersøgelserne

Jeg er rigtig glad for det og føler mig i ‘bedre/mere trygge hænder’ ved at blive ser af en jordemoder end en praktiserende læge.

Jeg kender flere praktiserende læger som selv har den oplevelse, at de ikke er “erfarne nok” til at lave graviditetsundersøgelserne.

Så jeg ser det som en kæmpe styrke at man er begyndt at ansætte jordemødre i lægehusene.

Lægerne kan jo nemt blive tilkaldt hvis der opstår lægefaglige problemstillinger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.