Hvilke øjenfarve vil han få ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.383 visninger
12 svar
1 synes godt om
1. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej er der nogen som har en gæt på hvilke øjenfarve han vil få? ❤️
Jeg har brune øjne, min kæreste grøn.

Vores lille dreng er 5 måneder nu, gad vide hvilken farve han får ��

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Grønne.

Vores datter er 5 mdr nu og hendes er brune. Efter mig. Min mands er blå 

Anmeld Citér

2. juli 2021

ErDetSnartNU

Medmindre du er bærer af et grønt gen, burde jeres søn få brune øjne - genet for brune øjne er dominerende, og vil derfor "vinde" over grønne, medmindre begge parter er bærere af det recessive gen. 

Anmeld Citér

2. juli 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej er der nogen som har en gæt på hvilke øjenfarve han vil få? ❤️
Jeg har brune øjne, min kæreste grøn.

Vores lille dreng er 5 måneder nu, gad vide hvilken farve han får ��

Jeg synes de ligner at de er ved at skifte til brune. 
Min mand har blå øjne og jer har brune. Vores første datter fik brune øjne da hun var omkring 9 mdr. de begyndte at skifte farve omkring de 5-6 mdr. Vores nr 2 har stadig helt blå øjne, tror ikke de skifter til brune, hun er 9 mdr. 

Anmeld Citér

2. juli 2021

JC2014

Profilbillede for JC2014

Det er svært at sige på nuværende tidspunkt. Her har manden meget mørkebrune øjne, og jeg har grå/blå. Vores ældste dreng havde helt grå øjne, og de forblev faktisk i den tone ind til han var 3-4 år. Nu hvor han er 5, er de skiftet til lysebrune. Lillebror blev også født med helt grå øjne, men allerede i løbet af et halvt års tid blev de helt mørkebrune ligesom fars.

Anmeld Citér

20. juli 2021

Anonym trådstarter

JC2014 skriver:

Det er svært at sige på nuværende tidspunkt. Her har manden meget mørkebrune øjne, og jeg har grå/blå. Vores ældste dreng havde helt grå øjne, og de forblev faktisk i den tone ind til han var 3-4 år. Nu hvor han er 5, er de skiftet til lysebrune. Lillebror blev også født med helt grå øjne, men allerede i løbet af et halvt års tid blev de helt mørkebrune ligesom fars.

Han er 6 måneder nu og synes han øjne skifter mere til grå ❤️

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

20. juli 2021

Baby.mamma

De bliver nok brune, grøn er sjælden, det er vi ikke mange, som har. Og brun er mere dominerende

Anmeld Citér

20. juli 2021

123321

Profilbillede for 123321

Kommer faren med brun brun? Altså en mor og far med brune øjne? Hvis ja så burde det blive brun, som jeg har forstået det. 

Anmeld Citér

20. juli 2021

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

De bliver nok brune, grøn er sjælden, det er vi ikke mange, som har. Og brun er mere dominerende

Min kæreste har grøn øjne

Anmeld Citér

21. juli 2021

2017morigen

Øjenfarve er mere kompliceret end som så da der er flere gener involveret end bare 1. Men det troede man tidligere hvor man ideen om at brun dominerede også stammer fra.

Min far var brun øjet og min mor grøn - jeg selv er grå blå.

Her er det forklaret mere i dybden på ejerforeningens hjemmeside https://ojenforeningen.dk/artikler/kan-blaaoejede-foraeldre-faa-brunoejede-boern

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.