Anonym skriver:
Vi har været til trivselscanning i det private i dag for vores trygheds skyld. Jeg er i 24+1 og jordemoderen sagde at baby er svarende til 22+6.
Hun sagde det ikke var alarmerende med rådede os alligevel til at kontakte vores egen jordemoder i morgen.
Er der nogen der har erfaringer med for lille baby?
For mig lyder det ikke alarmerende, men det er selvfølgelig et godt råd at kontakte jordemoder, så I kan få ro og få et tjek på hospitalet, hvis det skønnes nødvendigt. Det er så ubehageligt at være bekymret for baby trivsel i maven 
Med min den store blev vi sendt direkte til scanning fra jordemoder i uge 29, da baby blev skønnet 25-30% for lille (ifht gennemsnittet). Scanninger resten af graviditeten bekræftede dette men jeg gik til termin og han vejede lige knap 2700 gram ved fødslen. Alt var så fint ved ham, han var (og er) bare lidt til den lille side vægtmæssigt - meget gennemsnitlig i længden. På scanningerne kunne vi se, at han begyndte at tage bedre på, da jeg stoppede med at arbejde.
Med nummer to blev vi også fulgt med scanninger, men da jeg havde erfaret fra den store, at babys vægtøgning blev bedre, når jeg havde ro på hjemme, stoppede jeg med at arbejde 8 uger før termin i stedet for 4 uger før. Jeg ved selvfølgelig ikke med sikkerhed, at det var det, der gjorde forskellen, men nr to gik fra 29 pct for lille i uge 30 til 15 pct ved fødslen 
Jeg håber alt er, som det skal være ved dig, men hvis baby er til den lille side så husk på, at det altså ikke nødvendigvis har nogen betydning. Nogle babyer er større og andre er mindre, så længe der er fint flow til baby og moderkage, skal det hele nok gå 
Anmeld
Citér