At finde ro..flergangs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

673 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej de damer

Jeg er anden gangs gravid, nu 5+3. Denne gang mærker jeg intet til graviditeten, måske en smule træthed, men ellers absolut intet.

Jeg ved jeg burde nyde at være så godt som symptomfri, for pludselig vender det sikkert, men jeg kan simpelthen ikke! Jeg bruger rigtig meget tid på at tænke på, om alt er som det skal være. 

Sidst var jeg fuldstændig lagt ned med kvalme  lige efter den positive test, og havde flere sygedage med kvalme jeg overhovedet ikke kunne være i. 

Så…kalder alle flergangsgravide..Hvordan fandt I ro i først at have en graviditet fyldt med symptomer og derefter en helt uden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2021

Emiliaa92

Du er ikke så langt henne, så nyd endelig at du ikke har kvalme mm.(endnu) Symptomer er ikke ensbetydende med at alt er som det skal være

Symptomer kommer og går gennem hele graviditeten! Her i denne graviditet, var der lange perioder hvor jeg slet ikke mærkede noget til graviditeten, og pludselig som et lyn fra himlen kunne det vende

Anmeld Citér

30. juni 2021

aLOTofmother

Ja bekymringerne slipper man nok aldrig for for mig personligt er mine symptomer først kommet 7+ hver gang, så jeg har som dig frygtet, at noget var i vejen. Men hver gang har alt været i den fineste orden. Du kan jo overveje at købe en tidlig scanning om et par uger

Anmeld Citér

30. juni 2021

Anonym trådstarter

aLOTofmother skriver:

Ja bekymringerne slipper man nok aldrig for for mig personligt er mine symptomer først kommet 7+ hver gang, så jeg har som dig frygtet, at noget var i vejen. Men hver gang har alt været i den fineste orden. Du kan jo overveje at købe en tidlig scanning om et par uger

Jeg skal til tidlig scanning i næste uge, da jeg er blevet gravid via inseminering

Anmeld Citér

1. juli 2021

Winni1986

Jeg har stort set ingen symptomer haft i begge mine graviditeter udover TRÆTHEDEN!

Jeg er også en "nervøs" gravid og et skanningsmonster indtil at jeg begynder at mærke den lille ven i maven, så jeg forstår dine bekymringer...

Jeg betaler gerne for ekstra skanninger for at få ro i maven - det hjælper på mig i hvert fald...

Anmeld Citér

1. juli 2021

Moep

Havde det også som dig, masser af symptomer første gang, frisk som en havørn (indtil 3. trimester) anden gang. Var til gengæld også langt mere nervøs. Det var svært at finde ro, men det der hjalp mest var at kigge på min søn og tænke, at min krop godt kan finde ud af at bygge et dejligt barn, og jeg måtte vælge at stole på at den gjorde det igen. Men var ved at dø af nervøsitet før hver eneste scanning. Det var en langtrukken graviditet. Beklager jeg ikke kunne være mere opmuntrende.

Anmeld Citér

1. juli 2021

Anonym trådstarter

Winni1986 skriver:

Jeg har stort set ingen symptomer haft i begge mine graviditeter udover TRÆTHEDEN!

Jeg er også en "nervøs" gravid og et skanningsmonster indtil at jeg begynder at mærke den lille ven i maven, så jeg forstår dine bekymringer...

Jeg betaler gerne for ekstra skanninger for at få ro i maven - det hjælper på mig i hvert fald...

Tak for beskeden

Jeg skal til den første scanning 6+4 i næste uge og jeg er MEEEEEGA nervøs

Anmeld Citér

1. juli 2021

Anonym trådstarter

Moep skriver:

Havde det også som dig, masser af symptomer første gang, frisk som en havørn (indtil 3. trimester) anden gang. Var til gengæld også langt mere nervøs. Det var svært at finde ro, men det der hjalp mest var at kigge på min søn og tænke, at min krop godt kan finde ud af at bygge et dejligt barn, og jeg måtte vælge at stole på at den gjorde det igen. Men var ved at dø af nervøsitet før hver eneste scanning. Det var en langtrukken graviditet. Beklager jeg ikke kunne være mere opmuntrende.

Første scanning næste uge 6+4 fylder også ekstrem meget! Har helt lyst til at få lavet en scanning denne uge også…selvom man ikke kan se hjerteblink men, holder ud og venter (u)tålmodigt

Anmeld Citér

1. juli 2021

Moep

Anonym skriver:

Første scanning næste uge 6+4 fylder også ekstrem meget! Har helt lyst til at få lavet en scanning denne uge også…selvom man ikke kan se hjerteblink men, holder ud og venter (u)tålmodigt

Håber det bliver en god oplevelse, og du får lidt ro på
Jeg sagde også højt, at jeg ikke ville finde ro før efter jeg havde født. Og det måtte jeg og alle andre acceptere. Talte om det med alle, familie/venner/jordemoder/læger, og var ærlig omkring hvordan jeg havde det. Hvis det kan bruges som råd, det var i hvert fald også en del af min måde at arbejde med det på. At sige højt, inden hver scanning, “jeg er pissebange”. Kunne holde nervøsiteten for døren et par uger efter scanning, inden den kom snigende igen.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.