Hvordan gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.760 visninger
12 svar
1 synes godt om
29. juni 2021

Anonym trådstarter

Kort og godt - hvordan holder I orden i jeres hus? 
vi har tre unger og jeg synes her roder konstant!! I skabe, skuffer og på deres værelser  

Er det mon sådan hos flere af jer? Jeg kan ikke finde tid til al det oprydning og nogen dage bliver jeg bare så sur over det. Andre dage siger jeg pyt! Hvad gør I??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2021

Babilooo

Anonym skriver:

vi har tre unger og jeg synes her roder konstant!! I skabe, skuffer og på deres værelser  

Er det mon sådan hos flere af jer? Jeg kan ikke finde tid til al det oprydning og nogen dage bliver jeg bare så sur over det. Andre dage siger jeg pyt! Hvad gør I??

Betaler for rengøring hver 14. dag og siger put.

Anmeld Citér

29. juni 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Vi har to børn 1 under 1 år og en på 6 år.

Jeg har været mega hård ved at rydde ud især det her år.

Være ærlig er det ikke brugt indfor de sidste 6 mdr. Ud af huset med det. Især i badeværelset. Kæft vi kvinder har meget der. Ovs på mekup har også udløbsdato også. Jeg har virkelig rydde ud.

Og lovet mig selv kun fx at holde mig til et mærke. Må første kom noget ind når der mangler.

Min mand rydder køkkenet op hver aften

Og jeg badeværelset

Resten er pyt 

Anmeld Citér

29. juni 2021

Pb18

Har kun et barn men stuen ligner stadig konstant noget der er løgn (min mand og jeg er nu også lidt nogle rodehoveder) . Vi rydder sammen lidt op om aftenen og ellers så er pyt knappen flittigt i brug. Vi har robotstøvsuger og rengøringshjælp hver 14. dag til at hjælpe med den del. 

Anmeld Citér

29. juni 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Betaler for rengøring hver 14. dag og siger put.

Det lyder dyrt! 

Anmeld Citér

29. juni 2021

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Vi har to børn 1 under 1 år og en på 6 år.

Jeg har været mega hård ved at rydde ud især det her år.

Være ærlig er det ikke brugt indfor de sidste 6 mdr. Ud af huset med det. Især i badeværelset. Kæft vi kvinder har meget der. Ovs på mekup har også udløbsdato også. Jeg har virkelig rydde ud.

Og lovet mig selv kun fx at holde mig til et mærke. Må første kom noget ind når der mangler.

Min mand rydder køkkenet op hver aften

Og jeg badeværelset

Resten er pyt 

Du har helt ret - for mange ting! 

Anmeld Citér

29. juni 2021

Lje

Anonym skriver:

Rengøring (firma) af huset hver torsdag. Det betyder oprydning hver onsdag. Barn og voksne hjælpes. Tager max 15 minutter. 

Vi voksne rydder køkken/alrum op hver aften efter maden. Så holder vi rodet nede. Og ja, vi bor uden alt for meget dims og unødvendigt. Men alligevel kunne man sikkert godt finde noget. 

Vh.

Anmeld Citér

29. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har tre børn på 5 og derunder og de ryder op hver aften, inden de går i seng. Hvis de har leget nedenunder i løbet af dagen, rydder de op inden de går ud/eller ovenpå og omvendt.

Her er det faktisk mest manden der roder og er et problem for mig, for stort set alle vores ting er en plads og dermed er det let at rydde op

Anmeld Citér

29. juni 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg tror nøglen her er at vi benhårdt prioriterer ikke at have ret mange ting. Så her er relativt meget “fri luft”, også på ungernes værelse. Og så skal ungerne rydde op efter sig, selvfølgelig ofte med hjælp fra en voksen fordi de stadig er ret små - enten inden de går igang med en ny ting, eller inden vi læser godnathistorie. Det fungerer ok.

Anmeld Citér

29. juni 2021

Tip!

Faste pladser til alt.. alt overflødigt ryger ud. Jeg har mærkater på nærmest alt og sorteret.. f.eks i mine køkkenskabe- en kasse til bagegrej, en kasse til kiks, en kasse til knækbrød osv. I køleskabet ligesådan.. Købte sidste år en masse fine hvide kasser i ikea. Det samme på badeværelse, i mine skabe, affaldssortering. 

Jeg rydder op hver dag, sætter mig ikke i sofaen før madpakker/vasketøj/støvsugning ol er lavet. Det tar max 1/2 time lige at ordne mit hus. Jeg arbejder fuld tid og bor “alene” med min søn på 12 år, og han har også faste ting som skal klares. Finde tøj frem, pakke taske (når der ikke er ferie), sørge for at tage vasketøj/opvask (gamerknægt) ud fra værelset. Det fungere så fint og det køre på rutinen. 
Hård sortering og faste pladser til ens ting er vejen frem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.