Præcis ægløsning.?! Total forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.634 visninger
10 svar
3 synes godt om
27. juni 2021

Anonym trådstarter

Kære alle. 
min sidste mens var d 23 maj. Min app (Life) mener der var ægløsning d. 5 juni. Ud fra antal dage i min cyklus. Vi hvad samleje d. 2 og 6 juni og 10 juni..  Min forventede mens skulle komme d 20 juni hvilket den ikke gjorde. 
D. 15 og 17 juni tog jeg tidlig test som var negativ. Altså på dag 10 og 12 efter forventer ægløsning. 

Jeg er nu testet positiv, MEN hvorfor viste de to tidlig test ingenting.? Har jeg haft ægløsning meget senere end app’en beregnede .? Havde jeg ægløsning d. 10 juni som er 10 dage før forventet mens.? håber nogen kan hjælpe en meget forvirret kvinde

ps. 10 juni tog jeg en negativ ægløsnings test, men disse bruger jeg normalt ikke så kender ikke pålideligheden af dem  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Tillykke med den positive test!

Du kan ikke bruge en app til at fortælle hvornår ægløsning ligger. Hvis du skal bruge æl test, skal du tage dem nogle dage før forventet æl, gerne flere om dagen, og så indtil en positiv test. Herfra går der ca et døgn til æl. Du kan ikke bruge en enkelt negativ test til at sige om du har, har haft eller er på vej mod æl. Hvis du regner med at have haft æl 10/6 har testen nok vært positiv dagen før og kan godt blive negativ igen kort efter. 

Anmeld Citér

27. juni 2021

Charl90

Tillykke Du kan slet ikke regne med app'en. Den gætter jo bare ud fra din cyklus længde og det data om eventuelle ÆL test du giver den. Din ÆL kan jo sagtens have ligget senere end forventet.

Bare tag udgangspunkt i første menstrationsdag når du regner ud hvor langt du er. Det er også det din læge kommer til at gøre

Anmeld Citér

28. juni 2021

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Tillykke med den positive test!

Du kan ikke bruge en app til at fortælle hvornår ægløsning ligger. Hvis du skal bruge æl test, skal du tage dem nogle dage før forventet æl, gerne flere om dagen, og så indtil en positiv test. Herfra går der ca et døgn til æl. Du kan ikke bruge en enkelt negativ test til at sige om du har, har haft eller er på vej mod æl. Hvis du regner med at have haft æl 10/6 har testen nok vært positiv dagen før og kan godt blive negativ igen kort efter. 

Tak for svaret. Egentlig regnede jeg med ægløsning d. 5 juni frem for d. 10. 
men da de to tidlig test begge viste negativ efter 10 og 12 dage talt fra d. 5 blev jeg i tvivl. 
synes dog d. 10 juni var sent at have ægløsning

Anmeld Citér

28. juni 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Tillykke Du kan slet ikke regne med app'en. Den gætter jo bare ud fra din cyklus længde og det data om eventuelle ÆL test du giver den. Din ÆL kan jo sagtens have ligget senere end forventet.

Bare tag udgangspunkt i første menstrationsdag når du regner ud hvor langt du er. Det er også det din læge kommer til at gøre

Tak for svar. 
jeg har en gang før “testet” appen og taget æl test som også viste æl lige i de dage hvor appen viste det. Så egentlig er jeg mest tilbøjelig til at sige d. 5 juni var ægløsnings dagen og ikke d. 10.. men pga. de to negative tidlig tests på dag 10 og 12 talt fra d. 5 juni blev jeg alligevel i tvivl  Synes d 10 er lidt sent. Min cyklus er på 28 dage.. 

Anmeld Citér

28. juni 2021

Miia90

Jeg havde først ægløsning på dag 21 ��

Nu håber jeg at der er bid efter en omgang lagen gymnastik ��

Anmeld Citér

28. juni 2021

Charl90

Anonym skriver:

Tak for svar. 
jeg har en gang før “testet” appen og taget æl test som også viste æl lige i de dage hvor appen viste det. Så egentlig er jeg mest tilbøjelig til at sige d. 5 juni var ægløsnings dagen og ikke d. 10.. men pga. de to negative tidlig tests på dag 10 og 12 talt fra d. 5 juni blev jeg alligevel i tvivl  Synes d 10 er lidt sent. Min cyklus er på 28 dage.. 

Du kan også have haft ÆL midt imellem datoerne sædsællerne kan jo klare sig længe derinde

Du får svaret når du har været til scanning.

Anmeld Citér

28. juni 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Du kan også have haft ÆL midt imellem datoerne sædsællerne kan jo klare sig længe derinde

Du får svaret når du har været til scanning.

Kan de se det præcist.? ��

Anmeld Citér

28. juni 2021

Charl90

Anonym skriver:

Kan de se det præcist.? ��

De måler fosteret og fastsætter terminsdatoen ved nakkefold.Undfangelsestidspunktet er vel underordnet medmindre man er i tvivl om faderen.

Men mon ikke du kan regne baglæns ud fra det de oplyser

Anmeld Citér

29. juni 2021

Kir

Anonym skriver:

Kære alle. 
min sidste mens var d 23 maj. Min app (Life) mener der var ægløsning d. 5 juni. Ud fra antal dage i min cyklus. Vi hvad samleje d. 2 og 6 juni og 10 juni..  Min forventede mens skulle komme d 20 juni hvilket den ikke gjorde. 
D. 15 og 17 juni tog jeg tidlig test som var negativ. Altså på dag 10 og 12 efter forventer ægløsning. 

Jeg er nu testet positiv, MEN hvorfor viste de to tidlig test ingenting.? Har jeg haft ægløsning meget senere end app’en beregnede .? Havde jeg ægløsning d. 10 juni som er 10 dage før forventet mens.? håber nogen kan hjælpe en meget forvirret kvinde

ps. 10 juni tog jeg en negativ ægløsnings test, men disse bruger jeg normalt ikke så kender ikke pålideligheden af dem  

Det kan jo være det har været et dårlig mærke test. Eller også er du måske en af dem der ikke tester positivt tidligt. Ved fra flere tråde herinde at der er flere der først tester positivt efter 4+0. Ud fra de datoer du nævner, så synes jeg da ikke app'ens beregninger lyder helt hen i vejret ift mens og ægløsning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.