Jeg ved godt, at baby.dk ikke er et medicinsk forum, jeg er bare i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Jeg har nogle dårlige erfaringer med at blive lyttet til i min sidste graviditet (hvor jeg havde ret, btw), så jeg er tilbøjelig til at tænke, at det ikke er noget, og ikke ville latterliggøre mig selv. Sygehuset har lært mig jeg er hypokonder, selvom det viste sig, jeg havde ret dengang. Jeg har ikke haft SSF I nogen af mine andre graviditeter.
Jeg er 28+ og har den sidste uges tid haft det skidt. Jeg har ubehag i den øvre del af maven. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare det. Hvis man trykker lidt, er der ømt, men det er lige så meget en følelse af, at det presser og spænder. Jeg kan ikke rigtig spise noget, hvis jeg gør bliver jeg lynhurtigt mæt (hvilket bestemt ikke ligner mig), jeg har kvalme og kaster op et par gange dagligt eller må undertrykke trangen til det.
Jeg føler mig generelt sløj. I løbet af dagen svinger min temperatur mellem at være normal og svinge op i subfebrilt niveau mellem 37.5-38.0, som ikke er min normale temperatur. Når den svinger derop, kan jeg tydeligt mærke det. Jeg klam sveder ligesom når man fx har influenza, ikke ligesom i graviditets hedeture. Jeg døjer også med sådan en semi influenza følelse som kommer og går j form af muskel og ledsmerter.
I aften har jeg taget et par panodiler pga hovedpine, som om det spændte op i hovedet. Jeg mærker fint liv, det er måske aftaget en anelse den sidste uge, men det kan jo skyldes meget, fx at hun bliver større. Er ikke et sekund i tvivl om der er liv, hun møffer rundt lige nu imens jeg skriver dette.
MEN. Til gengæld er mit blodtryk normalt - en anelse højere end det har været (min mand er sundhedsfaglig, vi tjekker det jævnligt), men under den "farlige" grænse. Det er ca 130/85. Vanlig niveau seneste tid har været ca 123/75. Jeg har heller ikke taget på ifa. Ødemer, snarere har jeg vejet det samme i 7 uger (men er svært overvægtig, så det er ok). Ift spor af protein i urinen ser det ud som på billedet nedenunder. Som jeg ser det, er den Max +/-, dog lidt mørkere i kanten.
Min mand synes jeg skal tage kontakt, men jeg tænker, at jeg mærker liv, jeg fungerer om end usædvanligt træt, og jeg kan jo bare være ramt af en lille virus (ikke covid, har ladet mig PCR teste for at være sikker). Det skal siges jeg igennem en måneds tid også har været fast på syrepumpehæmmende medicin pga sviende smertefulde anfald af for meget mavesyre i mavesækken, som er ophørt efter jeg er startet på medicinen.
Vedrørende billedet. Til venstre et billede af en stick uden urin, til højre er den med urin