Brækket arm, ondt hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.594 visninger
8 svar
7 synes godt om
26. juni 2021

Nea85

Hej med jer

Min datter faldt ned fra et klatrestativ på SFO'en i går eftermiddags og slog sit håndled. Der var ingen hævelse eller noget, men da hun klagede over, at det blev ved med at gøre ondt, tog vi en tur på skadestuen. På røntgenbillederne kunne man se en skade på knoglen, men den var ikke brækket helt over. Hun fik en skinne på, der skal sidde i tre uger.

Hun klager stadig over smerter og får panodil ca. hver 6. time - hun spørger dog efter et par timer, om tiden ikke snart er gået, så hun kan få igen. Hun plejer bestemt ikke at være pivet.. 

Så her er mit spørgsmål. Hvor længe plejer sådan en arm at gøre ondt?

Jeg har besluttet mig for at ringe til lægen på mandag, hvis ikke smerterne er aftaget inden.

Hun er i øvrigt 7 år gammel

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2021

Babilooo

Min arm var næsten øm hele tiden da den skulle være i gibs.  Jeg brækkede den da jeg var 7.  ….. så hos mig var det i uger. 

Anmeld Citér

26. juni 2021

AnoMor

Nea85 skriver:

Hej med jer

Min datter faldt ned fra et klatrestativ på SFO'en i går eftermiddags og slog sit håndled. Der var ingen hævelse eller noget, men da hun klagede over, at det blev ved med at gøre ondt, tog vi en tur på skadestuen. På røntgenbillederne kunne man se en skade på knoglen, men den var ikke brækket helt over. Hun fik en skinne på, der skal sidde i tre uger.

Hun klager stadig over smerter og får panodil ca. hver 6. time - hun spørger dog efter et par timer, om tiden ikke snart er gået, så hun kan få igen. Hun plejer bestemt ikke at være pivet.. 

Så her er mit spørgsmål. Hvor længe plejer sådan en arm at gøre ondt?

Jeg har besluttet mig for at ringe til lægen på mandag, hvis ikke smerterne er aftaget inden.

Hun er i øvrigt 7 år gammel

Jeg har brækket armen to gange. Første gang håndleddet anden gang albuen. Begge gange gjorde det ondt i flere uger efter. 

Anmeld Citér

27. juni 2021

Babilooo

.. hvad havde du forventet hvis det skete i går..? ��

Det er jo knogle der skal vokse sammen igen. Det tager tid og gør ondt desværre. 

Anmeld Citér

27. juni 2021

Abracadabra

Min datters kraveben brækkede både da hun var 3 og 5. Begge gange gjorde det ondt i 5-6 dage, så blev det meget bedre. 

Anmeld Citér

27. juni 2021

Nea85

Tjullehej skriver:

.. hvad havde du forventet hvis det skete i går..? ��

Det er jo knogle der skal vokse sammen igen. Det tager tid og gør ondt desværre. 

Jeg ved ikke, hvad jeg havde forventet. Ingen af os har prøvet at brække noget før, så jeg har ingen idé om eller erfaring med, hvor lang tid det er ok at det gør ondt - og særligt ikke, når panodil ikke hjælper. Sygeplejersken sagde et par dage, så det var mit udgangspunkt.

Men det tyder på, at mange har oplevet smerter længe, også efter at knoglen er helet igen. Så jeg må høre lægen ad i morgen, hvis hun stadig har meget ondt, om jeg kan give hende noget stærkere

Anmeld Citér

27. juni 2021

Nea85

Tak for svarene, allesammen. Vi væbner os med tålmodighed og tager kontakt til lægen i morgen for at høre, om vi må give hende noget stærkere smertestillende. Men det tyder på, at mange oplever smerter i noget tid, også efter at knoglen er helet igen

Anmeld Citér

27. juni 2021

B&J

Her skulle dog en operation til fordi han brækkede armen rimelig vildsomt men han var super klar efter lidt over 1 1/2 uge. Ind i mellem fik han ondt men det vokser jo sammen og den dag i dag er det han stærkeste arm 

Anmeld Citér

30. juni 2021

norasfamilie

Hvor gammel er hun? Jeg ville nemlig overveje at give ibuprofen også, men der skal man vist have noget en eller anden alder.

God bedring!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.