Fortælle om graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2021

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg venter vores første barn sammen. Han har en datter på 11år fra et tidligere forhold og jeg er lidt i tvivl om hvor længe det ville være hensigtsmæssigt at holde det hemmeligt for hende?

Hun ønsker sig brændende en søskende og spørger os ofte omkring dette. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2021

Skumfidus1

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg venter vores første barn sammen. Han har en datter på 11år fra et tidligere forhold og jeg er lidt i tvivl om hvor længe det ville være hensigtsmæssigt at holde det hemmeligt for hende?

Hun ønsker sig brændende en søskende og spørger os ofte omkring dette. 

Vi har en på 7 som også ønsker sig en lillebror/søster men hos os får han intet afvide før NF (vi har mistet i uge 9 før).

Anmeld Citér

26. juni 2021

Anonym

Vi ventede med at fortælle det til uge 12, da chancen for at det lykkedes derfra er noget større. 

Vi har før mistet i uge 7, så vi ville gerne se 12 ugers scanningen gik godt inden vi fortalte vores søn noget. 

Anmeld Citér

26. juni 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg har en datter på 9 og en skøn på 6 år. Jeg havde meget kvalme og synes det var godt at de fik en forklaring og ikke blev utryge ved at jeg var meget dårlig. Vi fortalte det derfor allerede i uge 8 efter en tryghedsscanning, hvor vi så hjertelyd. Desværre aborterede jeg i uge 12. Men det gav også nogle gode samtaler, selvfølgelig tilpasset deres alder. Ud over et par spørgsmål om hvornår vi kunne lave en ny baby tog de det pænt. 

Da jeg vendte mig igen, gjorde vi derfor det samme. Nu er jeg 24 uger henne og både de og vi glæder os meget. Og nok mere end vi ellers ville have gjort Så fortæl det når det føles rigtigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.