Vil ikke ammes længere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.673 visninger
7 svar
3 synes godt om
25. juni 2021

sommerfugl88

Hej alle sammen

Min datter på lidt over 18 måneder vil ikke længere ammes om aftenen. Hun har spist mindre og mindre fra mit bryst, og nu ryster hun på hovedet og siger "nej" når jeg tilbyder det. Hun sover igennem om natten og trives godt uden.

Sundhedsstyrelsen anbefaler jo at man ammer til de er mindst 2... men jeg kan jo ikke tvinge min datter til at forsætte?? Skal jeg bare sige.... det var det... og så får hun et glas mælk i stedet?? 

Knus mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det er de færreste der ammer helt indtil 18 måneder , så det er i forvejen længe du har ammet, så ja det var det og stik hende et glas vand inden putning

Anmeld Citér

25. juni 2021

Miss A

sommerfugl88 skriver:

Hej alle sammen

Min datter på lidt over 18 måneder vil ikke længere ammes om aftenen. Hun har spist mindre og mindre fra mit bryst, og nu ryster hun på hovedet og siger "nej" når jeg tilbyder det. Hun sover igennem om natten og trives godt uden.

Sundhedsstyrelsen anbefaler jo at man ammer til de er mindst 2... men jeg kan jo ikke tvinge min datter til at forsætte?? Skal jeg bare sige.... det var det... og så får hun et glas mælk i stedet?? 

Knus mig

Så skal I da bare stoppe. Sundhedsstyrelsen anbefaler fuldammning til 6 mdr og delvis til 12 mdr eller længere. Ikke noget om de 2 år…

Bare rolig, din datter har fået, hvad hun skulle bruge fra modermælken

Anmeld Citér

26. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
sommerfugl88 skriver:

Hej alle sammen

Knus mig

Nej det er da fuldamning til 6 måneder..

Og ja hun siger nej, sover godt.

Vand eller mælk i et glas, er helt fint.

Så stop du bare��

Anmeld Citér

26. juni 2021

Babilooo

Tror du skal kigge på dit barn der fortæller dig nej. 

Anmeld Citér

26. juni 2021

Babilooo

Sundhedsstyrelsen anbefaler, st bæen ammes fuldt m, til de er omkring 6 mmd. Delvis amning anbefales til 12 mnd... eller længere. 

Det er ikke mindst 2 år

Anmeld Citér

26. juni 2021

Morfire

Profilbillede for Morfire

Som de andre skriver er de danske anbefalinger til 1 år.

WHO anbefaler til 2 år, MEN når man læser ind i anbefalingen skyldes det, at fra 2 år er børns immunforsvar blevet væsentligt bedre end ved 1 år, og vil derfor bedre kunne klare forurening i vand. Det skyldes altså ikke at amning er bedre end rent drikkevand, men at det er bedre end forurenet drikkevand.

Dit barn siger “nej tak mor” og du følger faktisk de danske anbefalinger så godt og vel.

Stop du med god samvittighed

Anmeld Citér

26. juni 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Lyt til barnet over anbefalinger - anyway, selvfølgelig. Det er jo netop kun generelle anbefalinger, ikke en opskrift på hvad “man” skal gøre. Din datter siger pænt nej tak og trives fint med alternativet - det ville jeg respektere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.