Positiv test - Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
6 svar
1 synes godt om
24. juni 2021

Anonym trådstarter

God aften.

Jeg har nu fået 2 flotte positive streger og må jo så gå ud fra at der er gevinst. 

Det er ikke planlagt og det er min første. Jeg har ikke rigtigt nogle veninder med børn, så jeg er helt på bar bund hvad næste skridt er?

Tænker lægebesøg, men hvad så?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Du ringer til din læge og får en tid til første lægetjek, formentlig omkring uge 8-10. 
Derefter indkaldes du til nakkefoldsscanning i ca uge 12 ( scanning hvor de tjekker barnet for kromosonfejl)

Omkring uge 15-16 skal du til jordemor første gang. 
Omkring uge 20 indkaldelse du til misdannelsesscanning ( gennemgang af vitale organer) 

Uge 25 ligger er lægetjek

uge ca 28 ligger et jordemortjek

uge 32 ligger et lægetjek 

Uge 35-36 sidste jordemortjek. 

Det er det normale forløb. Så hvis der er bekymringer ift barnets trivsel eller din tilstand kan der komme yderligere undersøgelser.  

Anmeld Citér

24. juni 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

I starten er det en lille smule antiklimaks. For de eneste der rigtig er oppe og køre er dig og din partner

Herefter sker forløbet nogenlunde som oven for. Du kan vælge at betale for en tidlig scanning hos en privat jordemoder, hvis du har lyst. Ellers er det en tur til lægen uge 8-10, hvor du får taget blodprøver og oprettet vandrejournal og udfyldt lidt papirer. 

Du skal også skynde dig en tur på apoteket efter vitaminer (især folinsyre og kalk - de kan vejlede dig på apoteket) er vigtigt allerede nu. 

Anmeld Citér

24. juni 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar ��

Jeg har Pcos, og har haft sidste mens for 3 måneder siden, så jeg har faktisk ingen idé om hvor langt jeg kan være henne. Tjekker lægen det, i sådan et tvivlsspørgsmål eller ville det være en god ide selv at betale for en tidlig scanning? 

Anmeld Citér

24. juni 2021

fehår

I dit tilfælde ville jeg skynde mig at ringe til lægen og bede om en scanning, så de kan fastsætte termin. De fleste læger vil sige ja, for at være sikker på, at du kommer til NF i god tid. Hvis lægen siger nej, ville jeg betale for en privat scanning selv.

Anmeld Citér

24. juni 2021

Morpåudebane

Anonym skriver:

Tak for jeres svar ��

Jeg har Pcos, og har haft sidste mens for 3 måneder siden, så jeg har faktisk ingen idé om hvor langt jeg kan være henne. Tjekker lægen det, i sådan et tvivlsspørgsmål eller ville det være en god ide selv at betale for en tidlig scanning? 

Hvis du har pcos og derfor ikke kan vide med sikkerhed hvornår du blev gravid, kan lægen ofte henvise dig til en termins scanning  

Anmeld Citér

24. juni 2021

Charl90

Anonym skriver:

Tak for jeres svar ��

Du bliver henvist til en gratis tidlig scanning det blev jeg pga uregelmæssig menstration, da jeg ventede min søn. Du kan forvente en indvendig scanning (bare så du er forberedt).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.