Er I med mig mødre? Er det bare en mor-ting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.317 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2021

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Årh hvor er jeg bare rørstrømsk i de her dage  

Min søn har sidste dag i børnehaven imorgen og skal derfor starte i 0.klasse efter sommeferien og min datter skal over på den anden side af skolen vejen/skolen og starte i 4.klasse efter sommerferien. 

Jeg kniber en tåre hist og her for hvor blir de hurtig store de børn  Og det er er endeligt farvel til børnehaven efter alle de år! Min datter har også gået der. De har faktisk begge gået der lige fra vuggestuen og til nu. 

Et nyt kapitel starter for dem begge og jeg er bage ret følsom  Er der andre?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2021

drabo

Profilbillede for drabo

Tror det er meget almindeligt - især når det er den yngste for her er det pludselig en masse sidster fremfor førster, man kommer til at lægge mærke til.

Det er sidste bleskift - sidste børnehave dag osv.

Herhjemme skal vi også til kun at have skolebørn - og det er vildt de er så store og både trist og fedt på samme tid

Anmeld Citér

24. juni 2021

AnoMor

Omsorgsgiver skriver:

Min søn har sidste dag i børnehaven imorgen og skal derfor starte i 0.klasse efter sommeferien og min datter skal over på den anden side af skolen vejen/skolen og starte i 4.klasse efter sommerferien. 

Jeg kniber en tåre hist og her for hvor blir de hurtig store de børn  Og det er er endeligt farvel til børnehaven efter alle de år! Min datter har også gået der. De har faktisk begge gået der lige fra vuggestuen og til nu. 

Min søn gik ud af børnehaven i maj og er startet i SFO. Jeg har altid syntes det var noget fis at græde over at børnene bliver større, for det er jo det vi alle håber på de gør. Bliver store, voksne, gamle osv. 

drillede (på en kærlig måde) da også en af pædagogerne der græd da hun sagde farvel til min søn. 
da jeg kom hjem lå der et afskeds diplom og tegninger fra børnene i børnehaven i en pose han havde fået med hjem. Da jeg så det og læste det. Der knækkede filmen sq. 

så jeg tager alle ord i mig igen om at det er noget fis

Anmeld Citér

24. juni 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Kender det alt for godt, sidste år skulle min ældste datter i 0 klasse og vores mindste datter i dagpleje. Og kunne ikke forstår at de allerede blivet så store, kunne slet ikke forstår at jeg så nu havde en skole barn når jeg følte at det var igår hun kom til verden og var så lille. Så før hun startet og også et stykke tid efter så kunne jeg sidde og tænke på det og falde en tår.  

Nu skal hun i 1 klasse efter ferien og igen kan jeg ikke sætte mig ind i at snart har jeg et barn der gå i 1 klasse haha 

og lille søster skal starte i børnehaven, det bliver også stort og kan slet ikke forstår at hun nu er så stor at hun skal til at starte i børnehaven. Puha kan mærke mine tåre presser på når jeg sidder nu og skriver om mine 2 piger. 

Anmeld Citér

24. juni 2021

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg ligger nok lidt i den anden ende af alders skalaen- vores den yngste ud af 5, skal konfirmeres  I morgen Sidste konfirmation,  og nu er det officielt  ; jeg har ikke længere små børn.

Kæft det er vildt mærkeligt. 2 børn er fløjet fra reden, og de sidste behøver mig ikke længere på samme måde mere Jeg kan godt føle mig helt vild alene og ensom. Jeg har selvfølgelig min mand, børnenes far, men.....det er bare ikke det samme! 

Jo jeg har da drømt om roligere tider, og mere mig tid.....men allerede

Ungerne er hvis mere klar end jeg er, og sådan tror jeg bare det skal være.

Anmeld Citér

24. juni 2021

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Synes det var fantastisk ! Jeg var ikke glad for institutionen

Anmeld Citér

25. juni 2021

Tinstin

Ja, jeg har det virkelig slemt med det.
Da min yngste skulle fra dagpleje til børnehave stod både dagplejeren og jeg og græd, da han skulle afleveres sidste dag! Endda selvom hans lillebror skulle starte mandagen efter!

Og nu her til vinter skal lillebror stoppe i dagpleje og op i børnehave til den store - og ikke nok med det, så går vores dagplejer på pension efter 40 år eller sådan noget!

Jeg synes de der overgange er virkelig hårde - i hvert fald, hvis man har været glad for stedet.

Anmeld Citér

25. juni 2021

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Jep! Har om lidt et barn i 3. klasse og et i 5. klasse. Hvor blev mine små børn af? Tiden går så hurtigt, det er helt vildt��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.