Anonym skriver:
Puha det står stramt til her hjemme lige nu og i morges knækkede filmen for mig. Vores store barn på 3 er virkelig på krigsstien for tiden. Hun tester ALLE grænser og ALT skal være en kamp. Samtidig med at den lille på 6 måneder har vækket mig en gang i timen i nat (jeg tror der er en tand på vej) og samtidig stod op kl 5! Overskuddet er på 0!
Den store nægtede at få børstet tænder (efter hun også havde nægtet at få tøj på, få solcreme på, spise morgenmad osv osv) jeg endte med at holde hende fast for at få børstet hendes tænder og samtidig begyndte jeg bare at stor tude! Jeg er så træt og bliver så ked at at jeg bliver presset helt derud hvor jeg ikke har overskud til at vælge den pædagogisk vej, men bliver ned til at blive vred og sur. Det gjorde det selvfølgelig ikke bedre at jeg blev så vred og ked af det. Den store blev ked at det og den lille, som bare havde været tilskuer til den her kaotiske morgen, blev urolig og skreg.
jeg føler mig som en rigtig lortemor! Heldigvis har min mand tid til at tage sig lidt af ungerne i dag, så jeg kan få en pause og lade lidt op.
Jeg havde bare lige brug for at læsse af og måske er jeg ikke alene? Måske nogen af jer også ind i mellem bliver så udkørte at det ikke er nemt at være en god mor altid?
Først

og så, prøv at vælg dine kampe, sådan en dag hvor overskuddet er 0.
Sker der noget ved hun ikke har spist morgenmad? (Kunne man aflevere så hun spiste morgenmad i bh eller også kunne hun vente til formiddagsmaden?)
Måske en pædagog kunne hjælpe med solcremen? Eller måske det ville være nok, hvis I venter med at smøre til I sidder i garderoben.
Lav fælles aftaler med hende. Hvordan/hvad kunne hun tænke sig at spise (til) morgenmad? Kan du smører dine arme med solcreme, mens jeg smører dine kinder?
Jeg kan godt forstå, hvis din pige har svært ved at rumme krav på krav på krav. Men man kan sagtens vende de krav man har, til at barnet føler medbestemmelse
Alle forældre forsøger altid at gøre det bedste for deres barn, i den bedste mening og ud fra det overskud man nu har.
Du har gjort dit bedste i den situation du stod i. Måske det ikke har den mest pædagogiske måde, det er det nok en anden gang
Anmeld
Citér