Hvor er jeres livmoder placeret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej

Det er måske et ret underligt spørgsmål, men hvor er jeres livmoder placeret? 
Jeg er kun i 7. uge men har en meget tydelig tennisboldt under huden om morgenen, men den er lidt sjovt placeret.. 

Den ligger helt i venstre side.. 
Altså mellem navle og trussekant og 
Mellem navle og den synlige bækken knogle.. 

Hvem kan fortælle mig om det er helt skævt eller om det er helt normalt? 

Min første tanke er selvfølgelig at noget er helt galt og at den har sat sig fast i æggelederen.. men ville jeg have mærket smerte det hvis det var? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2021

Anonym trådstarter

Billede af hvad jeg prøver at forklare 6+1
og placeningen i forhold til navlen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Det er måske et ret underligt spørgsmål, men hvor er jeres livmoder placeret? 
Jeg er kun i 7. uge men har en meget tydelig tennisboldt under huden om morgenen, men den er lidt sjovt placeret.. 

Den ligger helt i venstre side.. 
Altså mellem navle og trussekant og 
Mellem navle og den synlige bækken knogle.. 

Hvem kan fortælle mig om det er helt skævt eller om det er helt normalt? 

Min første tanke er selvfølgelig at noget er helt galt og at den har sat sig fast i æggelederen.. men ville jeg have mærket smerte det hvis det var? 

du ville uden tvivl have mærket den i æggelederen så sent. Den ville nemlig højst sandsynligt være bristet (fik jeg at vide da jeg frygtede det i min sidste graviditet) 

men jeg ville nok opsøge læge. For det ser ikk normalt ud så tidligt

Anmeld Citér

23. juni 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg havde det også som dig at den sad i den ene side. Jeg bildte mig ind at det var fordi jeg havde ligget på den side om natten

Men det var senere i graviditeten. Er du sikker på at du ikke er længere henne?

Livmoderen burde være under skambenet til omkring uge 12 efter hver jeg kan læse. Det er derfor de scanner nedefra tidligt i graviditeten 

Anmeld Citér

23. juni 2021

Morpåudebane

Sådan så min mave også ud hver morgen, men først omkring 10-12 uger, så jeg ville måske lige få undersøgt om du måske er længere henne end forventet

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

du ville uden tvivl have mærket den i æggelederen så sent. Den ville nemlig højst sandsynligt være bristet (fik jeg at vide da jeg frygtede det i min sidste graviditet) 

men jeg ville nok opsøge læge. For det ser ikk normalt ud så tidligt

Jeg skal snart til læge, vi er bare i sommerhus lige nu, så min egen læge er ret langt væk.. 
Suk, men måske jeg kan blive klogere ved at snakke med dem, jeg prøvede at ringe tidligere med gav op da jeg var nr. 64 i køen og de sikrede mig om at de var altid mindst 2 om at tage telefonen

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skal snart til læge, vi er bare i sommerhus lige nu, så min egen læge er ret langt væk.. 
Suk, men måske jeg kan blive klogere ved at snakke med dem, jeg prøvede at ringe tidligere med gav op da jeg var nr. 64 i køen og de sikrede mig om at de var altid mindst 2 om at tage telefonen

Hold da op. Det var godt nok også mange i kø. Så havde jeg også givet op. måske du kan ringe i morgen tidlig så snart tlf åbner så der ikk er så lang kø 

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Jeg havde det også som dig at den sad i den ene side. Jeg bildte mig ind at det var fordi jeg havde ligget på den side om natten

Men det var senere i graviditeten. Er du sikker på at du ikke er længere henne?

Livmoderen burde være under skambenet til omkring uge 12 efter hver jeg kan læse. Det er derfor de scanner nedefra tidligt i graviditeten 

Jeg er 98% sikker på at jeg ikke er længere henne 

Jeg testede negativt 3+2 og kunne teste positivt 3+4 
Jeg testede tidligt pga. flere symptomer

Og før det var mens helt normal 

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym trådstarter

Morpåudebane skriver:

Sådan så min mave også ud hver morgen, men først omkring 10-12 uger, så jeg ville måske lige få undersøgt om du måske er længere henne end forventet

Var placeringen også helt ude i den ene side? 

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym trådstarter

Det ville tilfældigvis ikke være forskel på størrelsen så tidligt, hvis nu der er mere end en bebs der inde vel? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.