3 aborter - kan Prednisolon hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juni 2021

Hulahoop

Jeg har 3 aborter bag mig. Den graviditet som nåede længst, gik til 8+1. De andre to har været næsten ikke eksisterende. – Dvs. kun gestationssæk uden indhold. Det er som om det hver gang går i stå. Jeg aborterer ikke af mig selv, og har derfor fået 3 udskrabninger.

Vi bliver fulgt på privatklinik og Passageundersøgelse, min kromosonblodprøve osv. er fine. Mit AMH er dog kun på 3,5, men nu har jeg været gravid 3 gange (+1 bio) siden juni sidste år. Så det er ikke et problem for mig at blive gravid – problemer er, at det ikke udvikler sig.

Vi er henvist til afdelingen for gentagne aborter, men har først fået tid d. 22. november!… Heldigvis, så havde vi i dag en samtale med lægen på privatklinikken, som gerne vil sætte gang i nogle af udredningsundersøgelserne og dermed “tyvstarte”.
Jeg havde ægløsning fredag/lørdag, så chancen for, at jeg er blevet gravid igen er der. Jeg er blevet gravid ved nærmest hvert forsøg. Så i dag, bad han mig starte op på Prednisolon 5 mg indtil jeg finder ud af, om jeg er gravid.

Jeg kan læse herinde, at mange har fået Prednisolon, men kan ikke finde andre historier, hvor man har fået det ordineret på samme grundlag som mig. Altså hvor problemet ikke er at blive gravid, men derimod at få det til at blive og udvikle sig.

Er der nogle som har erfaringer med dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2021

Anonym

Shit det lyder som en hård omgang!

Jeg skal indrømme at jeg ikke selv har sat mig ind i litteraturen, og jeg har heller ikke personlig erfaring. Men jeg har en bekendt som er i gang med et phd-projekt der handler om hvorvidt prednisolon hjælper kvinder i din situation med at holde på graviditeten. Jeg kan huske hun har sagt at de studier der findes, ikke viser noget entydigt. Hun er i gang med at starte et stort randomiseret studie, som skal forsøge at komme det nærmere.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve prednisolon af, og håbe det er det der lige skal til. Bedste tanker!

Anmeld Citér

5. februar 2024

Anonym

Hej! 

Jeg ved godt, det her er en gammel tråd, men jeg fandt den, da jeg selv står i præcis samme situation. Derfor blev jeg nysgerrig på, hvordan det gik dig - og hvad din erfaring var med Prednison? 

Jeg har tabt tre graviditeter på et halvt år, så mit problem er som hos dig ikke at blive gravid, men at holde på den lille spire. Er blevet henvist til enheden for gentagne tab, og så prøver vi nu en cyklus med Prednison her inden 3 inseminationsforsøg. Derfor nysgerrig på din erfaring!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.